marți, 8 februarie 2011

Cum să îți promovezi afacerea online

Primul pas pentru o afacere la început de drum este crearea unui site, întrucât mediul online oferă cele mai eficiente modalități de promovare și permite o abordare țintă a consumatorilor. Nu este suficientă oferirea unor produse de calitate dacă acestea nu sunt cunoscute de potențialii clienți. Și cum pentru orice nouă afacere bugetul reprezintă un punct sensibil, promovarea online oferă cea mai bună soluție, din punct de vedere al costului, față de metodele tradiționale. În cazul în care se dorește un design simplu, există posibilitatea creării gratuite a site-ului, de exemplu utilizând wordpress, iar în cazul în care varianta gratuită nu se ridică la standardele impuse, se poate opta pentru un site personalizat, dar a cărui cost se va situa la limita minimă de 1000 de euro.
Pentru a susține creșterile constante ale vânzărilor, prin promovarea online, este necesară implementarea unor strategii de marketing menite să atragă consumatorii către site. Pentru a realiza acest lucru, trebuiesc incluse elemente de interes, posibil utile pentru utilizatorii ce vizitează site-ul. tTehnicile ce oferă cele mai bune rezultate sunt optimizarea pe motoarele de căutare (SEO) și reclama plătită în acestea (SEM). Acestea prezintă un mare avantaj: atragerea clienților care sunt deja dispuși să cumpere produsele sau serviciile din gama oferită. Un produs mediocru, dar bine promovat va vinde mai mult decât unul bun, dar pentru care nu se face publicitate.
În promovarea online, canalele social media oferă un plus de valoare, întrucât au devenit o componentă importantă a acesteia. Utilizarea acestei metode este potrivită în situația în care se dorește acaparea unor clienți noi, dar fără costuri. Chiar și companiile mari, precum Tarom, Vodafone și turismul românesc se promovează pe Facebook. Un aspect important îl reprezintă actualizarea constantă a informațiilor cu privire la companie, cu scopul menținerii interesului utilizatorilor. Iar în cazul în care firma activează în vânzări, PR, organizări de târguri, telecom e recomandată crearea unui cont pe Twitter, să țină la curent consumatorii cu cele mai recente știri.
Indiferent ce tehnică este utilizată, promovarea online este recunoscută ca furnizând cele mai eficiente rezultate din toate mediile existente.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu