miercuri, 23 noiembrie 2011

SMO pentru promovarea zonei Lacului Sfânta Ana Articolul 2. Analiza avantajelor Facebook-ului d.p.d.v al marketingului online

Așa cum am detaliat în articolul anterior dintre toate rețelele sociale, Facebook este cea mai populară. Datorită numărului de utilizatori enorme, există sute de soluții de a promova și de a face mai cunoscută orice produs sau serviciu. În grupul meu de prieteni am analizat micile business-uri făcute cu ajutorul mediei sociale. De exemplu o fată face bijuterii ”hand made” și le face populare cu ajutorul Facebook-ului. Promovarea este în totalitate gratis, și businessul ei a evoulat destul de bine. Prin încărcarea pozelor despre fiecare brățară, inel, colar, a atras o clientelă frumoasă. La fiecare poză există discuții despre materialul și prețul lor, unele bucăți sunt chiar imediat rezervate, după postare. Facebook-ul a creat o soluție de promovare extrem de eficientă și pentru small business-uri. Deoarece majoritatea utilizatorilor sunt online pe Facebook pe tot parcursul zilei, la serviciu, acasă și la școală, este clar că majoritatea informațiilor postate pe portale ajung la fiecare. Social media este o stradă cu două sensuri, discuția activă cu comunitatea ajută crearea rumoriilor și a efectelor de bulgăre de zăpadă, mesajul se va împrăștia repede. Dacă discuția despre o temă se începe atunci, va crește ca o lavină. Dacă dai un Like pentru o companie, poză etc., activitatea apare pe ”wall” fiind vizibil și pentru alți, astfel promovând gratis compania respectivă. Dacă vezi că mai mulți prieteni au dat Like pentru ceva, doar din curioziate intri pe pagina respectivă și este posibil să fie și pe plăcerea ta. De exemplu pagina Coca Cola este foarte interesant creat, pentru că prima propoziție pe wall suna astfel: ” Îți place Coke? Există un buton pentru aceasta! și cu o săgetuță promovează apăsarea butonului Like. Este unic și genial. Texas Hold’em Poker este liderul pe Facebook, după Like-urile avute, 52,957,457 de persoane au apăsat butonul ”Like”. Dacă analizez lista prietenilor mele care au dat like pentru această pagină, mi se pare că unii dintre ele nici nu au legătura sau nici nu cunosc în profunzime pe Texas Hold’em Poker, dar le place. Sunt pe părere, cu cât o pagină are mai mare prestigiu, este cu atât mai ușor să coleteze și mai multe Like-uri, fără să fie în realitate pe plăcerea faniilor.

O altă metodă bine inventată, de a strânge like-uri, este crearea paginilor de Facebook cu conținut interesant, cum sunt paginile care prezintă lucruri amuzante, cum sunt de exemplu: cele mai mari greșeli din filme, sau 10 greșeli din serialul x. Paginile aceștia au peste 100,000 de like-uri, doar pentru lucruri interesnate, nimic special. De fapt conținutul lor poate fi vizualizat după apăsarea butonului Like, ceea ce necesită cunoștințe de programare și timp, pentru setarea opțiunii. După culegerea Like-urilor, se poate posta orice informație de pe aceste pagină, ajungând astfel la toți fanii pagini.

Organizarea diverselor concursuri pe Facebook, chiar și cele cu completarea chestionarului sunt foarte populare, are multe fanuri. Cu inițializarea concursurilor cu premiile valoroase este ușor atragerea fanii lorpe pagină, care crește popularitatatea paginii.

Deci, dacă o pagină de Facebook este optimizat cu ajutorul diferitelor tehnici, atunci popularitatea lui va crește și va atrage din ce în ce mai multe vizitatori pe website. Un alt avantaj al rețelei sociale, este că ușurează comunicarea între firme și consumatori. Dacă este postat o știre, o noutate despre companie, este ușor de comentat de către oricine. În mediul offline, este puțin posibil ca cineva să exprime opinia prin scrisori, sau să sune pe compania respectivă. Mediul online a creat o platformă de comunicare ieftină și eficientă, și chiar informațiile sunt cele mai valoroase lucruri. Utilizând aplicația de chestionare pe Facebook, este ușor de realizat mini cercetări de piață, fără nici un effort și cost suplimentar.

După studierea observărilor personale, privind diversele tehnici de atragere a faniilor, am tras concluzia că există măsuri interesante, care poate fi utilizate pentru promovarea zonei turistice alese. Derivând din faptul că Facebook-ul este rețea cea mai dezvoltată de socializare, în articolul viitor va fi prezentat studierea tehnicilor SMO pentru promovarea unui site web, care va ajuta la dezvoltarea unei strategii de maketing online pentru promovarea Lacului Sfanta Ana.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu