luni, 21 noiembrie 2011

TIPURI DE COMERŢ ELECTRONIC... E-bay


şi cred că e nevoie de puţină teorie înainte de a începe orice fel de analiză

A2A

A2B

A2C

B2A

B2B

B2C

C2A

C2B

C2C

· A = Administraţie

· B = Business (afaceri)

· C = Consumator

A2A: Administraţie şi administraţie- implică tranzacţii între instituţiile publice (ministerea, instituţii ale statului etc.). Se încadrează în sfera guvernării electronice (E-government).

A2B: Administration to Business (Administraţie şi Afaceri)- Folosirea Internetului de către instituţiilor publice pentru a achiziţiona bunuri şi servicii.

A2C: Administration to Consumer (Administraţie şi Consumator)- implică realizarea de servicii dinspre administraţie către cetăţeni spre exemplu ajutor social, alocaţie pentru copii etc.

B2A: Business to Administration (Afaceri şi Administraţie)- comunicare şi/sau schimburi de date ale mediului economic cu instituţiile oficiale (taxe, asigurări sociale etc.).

B2B: Business to Business (Afaceri şi Afaceri)- Schimbul de produse şi servicii între companii.

B2C: Business to Consumer (Afaceri şi Consumatori)- Comerţ electronic cu amănuntul.

C2A: Consumer to Administration (Consumator şi Administraţie)- reprezintă comunicarea dintre persoanele private şi instituţiile oficiale.

C2B: Consumer to Business (Consumator şi Afaceri)- comunicarea utilizatorilor finali cu mediul economic (exemplu piaţe angajărilor pe internet).

C2C: Consumer to Consumer (Consumator şi Consumator)- Comunicarea şi schimbul de date şi obiecte între persoane private (exemplu vânzări pe piaţa privată - „de ocazie“).

Magazinul electronic E-bay

M-am gândit să analizez site-ul e-bay, deoarece sunt "dependentă" de shoppingul online şi pot să petrec căteva ore în faţa acestui "magazin imens".

Magazinul electronic este în esenţă un website cu catalogul produselor oferite. De cele mai multe ori firmele mici şi medii oferă produsele lor în această formă. Se prezintă cataloage cu descrieri, fotografii, preţuri şi condiţii de livrare. E-shop este folosit mai ales în domeniul B2C (adică în comerţul cu amănuntul) şi oferă produse ca CD-uri, cosmetice, haine, cărţi, echipamente electronice etc.

După Wikipedia este o companie americană de comerţ şi shopping online care deţine diverse situri web şi face afaceri pe Internet, aparţinând astfel de branşa E-commerce. Tot „eBay” se numeşte şi aplicaţia internet principală a acestei companii. La ora actuală eBay este cea mai mare companie din lume axată pe licitaţii online. Compania a fost fondată în 1995 de către Pierre Omidyar în oraşul San José, California, SUA, iniţial sub numele "auctionweb". Între timp ea s-a extins în circa 30 de ţări de pe glob, printre care şi în Anglia, Franţa, Italia, Germania, Austria, Elveţia ş.a. E-Bay a cumpărat companiile de renume mondial PayPal, Skype, StubHub şi altele.

Pe parcursul anilor afacerea firmei, care la început a fost "de la persoană particulară la persoană particulară" ("Consumer-To-Consumer" sau C2C), a devenit din ce în ce mai mult o platformă "de la comerciant la persoană particulară" ("Business-to-Consumer" sau B2C), altfel spus pe lângă persoanele particulare, care de obicei vând obiecte mai mult sau mai puţin uzate, acum există şi foarte mulţi comercianţi profesionişti cu articole în stare nouă cu garanţie, care pe lângă websiteul firmei îşi vând produsele şi pe acest site(de ex. există foarte mulţi comercianţi din China).

După ce am citit un articol pe http://mashable.com/2011/04/15/ebay-marketing/ unde cel mai mult mi-a atras atenţia un sondaj realizat de către YEC, Buzz Marketing Group şi LegalZoom faptul că au constatat că aproape 15% dintre respondenţii tineri chestionaţi au confirmat că au fost vânzători pe eBay. M-am gândit că este bine să cunoaştem de la început, înainte de a începe o afacere pe acest site câteva reguli de bază-sau pot spune chiar sfaturi pentru a deveni comercianţi online de succes:

  1. Nu te rezuma doar la " a vinde"!

Trebuie să ne diferenţiem de concurenţă, să ştim să educăm cumpărătorii. Este necesar crearea unui e-mail, şă ne facem cunoscuţi pe reţelele de socializare ca să ajungem la targetul ţintă. Trebuie să furnizăm informaţii utile clienţilor pentru ca aceştia să aibă încredere în produsele noastre. Şi încă un lucru de reţinut: depinde doar de noi dacă vrem să facem din vanzările pe e-bay un loc de muncă sau să rămâne doar un hobby.

  1. Opinii/comentarii pozitive

Este important să avem cît mai multe comentarii pozitive, deoarece acestea aduc clienţii noi şi încredere in produsele noastre şi în noi, ca vanzători. Putem să ajutăm clienţii cu poze cît mai relevante,de înaltă calitate cu descriere amănunţită a produselor şi a metodelor de livrare—dacă îndeplinim aceste condiţii cumpărătorii sunt dispuşi să plătească mai mult.

Cel mai înfricoşător la cumpărăturile online este că niciodată nu ştim ce o să primim cu exactitate. Personal când caut un produs, şi găsesc la un vanzător care are doar 93 % opinii pozitive trec la un alt vănzător care are cel puţin 98-99% comentarii pozitive, deoarece ştiu că acesta din urmă este de încredere şi că produsul ales va ajunge la mine.

  1. Servicii diferenţiate

În cazul în care concurenţii au de vânzare produse identice sau foarte asemănătoare, trebuie să ne concentrăm asupra diferenţierii serviciilor. Cele mai multe plăngeri în cumpărăturile online se referă la dificultatea de a intra în contact cu vanzătorii. Este important să actualizăm produsele, să intrăm în fiecare zi să răspundem la întrebările cumpărătorilor etc. Foarte mulţi vănzători din China se confruntă cu probleme de limbaj, adică nu cunosc limba engleză

  1. Extinderea afacerii

Nu trebuie să ne plafonăm în a posta produsele doar pe ebay, trebuie să încercăm şi alte siteuri de e-shop cum ar fi amazon.com şi când produsele noastre au deja o vizibilitate pe aceste situri să creăm şi propriul website.

  1. Prezentarea produselor prin clipuri video de ceilalţi cumpărători

Este de mare ajutor cumpărătorilor dacă produsele noastre sunt prezentate şi prin filmuleţe, dacă aceştia primesc sfaturi de utilizare etc. Oameniilor le place să vadă cine a mai cumpărat, mai ales din magazinele online…personal mi se pare o metodă de marketing eficientă dacă după descrierea produselor postăm şi căteva filmuleţe de la foştii cumpărători, această metodă ajută la construirea încrederii. Ex. de cele mai multe ori am văzut această technică şi la noi în Romania la produsele cosmetice.

  1. În loc să aşteptăm clienţiisă vină la noi mai bine mergem noi la ei

Prin monitorizarea unor cuvinte cheie relevante şi avertizări prin platforme ca HootSuite, Google Alert şi SocialMention, putem găsi potenţialii clienţi care au nevoie de produsele noastre.

http://www.youtube.com/watch?v=LKgdxxI5PhU&feature=player_embedded#t=392s

Sper că aceste sfaturi să va ajută dacă doriţi să vă faceţi propria afacere de succes pe ebay, amazon etc sau pur şi simplu să alegeţi vănzătorul potrivit…

http://mashable.com/follow/topics/ebay/

http://mashable.com/2011/04/15/ebay-marketing/

http://blog.hootsuite.com/international-events-interviews/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu