miercuri, 23 noiembrie 2011

Marketing prin e-mail (partea a II-a)


Marketingul prin e-mail este cea mai usoara, eficienta si accesibila cale pentru a mentine publicul dumneavoastra si a-l face sa se intoarca! E-mail marketing-ul va ajuta sa va pastrati clientii si va sprijina in a-i face sa se intoarca - folosind comunicatii prin e-mail atractive, cu look profesional. Este mai bine si mai eficient spre deosebire de e-mailurile clasice.

Cele mai importante 3 avantaje ale marketingului prin e-mail sunt:
  • Capabilitati inegalabile de targetare si monitorizare a clientului
  • Cel mai redus cost pe persoana atinsa in comparatie cu orice alt mediu de publicitate
  • Creeaza o prezenta permanenta a marcii dumneavoastra in mintea consumatorului
   Consumatorul de astazi are o lista lunga de optiuni si o memorie foarte scurta. A fi in contact permanent cu clientul este unul dintre cele mai bune mijloace de a reaminti clientilor ca inca mai existati si ca va bucurati sa puteti colabora cu ei. Newsletter-e trimise, promotii si anunturi vor pastra compania dumneavoastra proaspata in mintea clientilor, iar acestia vor aprecia informatiile relevante si personalizate pe care le primesc de la dumneavoastra. Este vorba despre a construi loialitatea clientilor, iar internetul face ca acest lucru sa fie mai simplu ca oricand.

De ce marketing prin e-mail?
Un marketing perfect este esential pentru companiile care doresc sa pastreze un avantaj competitiv pe piata, mai ales ca un marketing de succes creste vizibilitatea companiei pe piata. Totusi, este important sa se lucreze cu anumite reguli pentru a se asigura ca e-mail-ul de marketing nu este considerat un spam, si ca urmare sa produca consecinte grave asupra companiei. E-mailurile ar trebui, prin urmare, sa respecte intodeauna cele mai bune practici in domeniu. Spre deosebire de posta conventionala, marketingul prin e-mail este livrat rapid, iar rata de raspuns si rodul muncii pot fi vazute imediat. Fiecare e-mail trimis creeaza o baza de date care este utila pentru urmatoarele campanii de marketing prin e-mail, iar succesul poate fi usor de masurat prin numarul de click-uri pe care le genereaza.
"Click Through Rates" (CTRs) idendifica cat de multi oameni dau click pe link-urile din e-mail. Aceste link-uri ghideaza cititorul catre anumite site-uri si destinatarul e-mailului poate cumpara produse direct de acolo. In cazul sistemelor profesionale de marketing se poate identifica cine a dat click pe link-urile care ofera oportunitatea de a trimite materilale suplimentare de marketing pentru aceste persoane, daca sunt de acord sa primeasca mai multe materiale.
Intr-o cercetare facuta de "Asociatia de Marketing Direct a Romaniei", a iesit ca doua treimi din companiile intrebate erau de acord cu faptul ca vanzarile lor a crescut dupa ce au inceput sa foloseasca email-ul ca unealta de marketing, iar 63% din aceleasi companii au spus ca aceasta este cea mai buna metoda de a tine legatura cu clientii. Mai mult de jumatate dintre companiile intrebate au fost de acord ca prin intermediul marketingului prin e-mail se poate construi o marca puternica fara depasirea bugetului. (www.iaa.com)
Serinela Spatarelu, program manager la ziare.com declara: „Am optat pentru “Mail Agent”, deoarece este 100% customizabil, raspunzand perfect necesitatilor Ziare.com de a oferi newslettere personalizate cititorilor". ( “Mail Agent” este o companie care ofera servicii care se folosesc cu succes in orice domeniu de activitate si isi ajuta clientii sa creasca pe piata cu ajutorul marketingului prin e-mail). "Rezultatele nu s-au lasat asteptate, in numai cateva luni, numarul abonatilor la newsletterele Ziare.com dublandu-se, un trend permanent ascendent avand si rata de deschidere a newsletterelor de catre cititori. De asemenea, printre atuu-rile care recomanda Mail Agent se afla libertatea editoriala maxima pe care o ofera, faptul ca se pot initia campanii demografice dar si posibilitatea de tergetare geografica, demografica si dupa alte criterii a campaniilor. Comparativ cu celelalte oferte, Mail Agent este si foarte usor de utilizat: are o interfata grafica prietenoasa si layout-uri predefinite in functie de nevoile fiecaruia.” (www.mailagent.ro).

Marketingul prin email este o tactica extrem de performanta in atragerea de clienti noi catre un site. Din pacate exista putine date care sa vorbeasca despre succesul unor asemenea campanii.
Am descoperit o statistica pe www.webservator.ro a unei campanii de emailing derulate in Romania pentru site-ul top-shop.ro. Campania s-a desfasurat pe o perioada de 3 saptamani, folosind o baza de date inchiriata si avand in fiecare saptamana alta executie creativa. Rezultatele campaniei arata cam asa:

Email 1, trimis in saptamana 1:
Rata de click: 13.7%
Rata de conversie: 1.36%
Procent din total vanzari efectuate in campanie: 44.8%

Email 2, trimis in saptamana 2:
Rata de click: 11.6%
Rata de conversie: 1.21%
Procent din total vanzari efectuate in campanie: 36.9%

Email 3, trimis in saptamana 3:
Rata de click: 7.8%
Rata de conversie: 0.97%
Procent din total vanzari efectuate in campanie: 18.2%

         Din pacate statisticile de mai sus nu zic nimic despre rata de deschidere a email-ului, dar oricum ar fi, o rata de click de 13% este buna.
Rata de conversie de peste 1% inregistrata pe o baza de data externa este excelenta, mai ales ca vorbim despre cumparare de produs, si nu o actiune de genul „vreau mai multe informatii”.
( pentru cei care nu stiu, rata de conversie ( de exemplu de 10%) inseamna ca din 100 de clienti, 10 au cumparat ceva).
        In ultimul deceniu, email marketing-ul a crescut de la o activitate discreta de marketing cu rate exceptionale de castig, la o parte conectata in intregul mix de marketing. Astazi, este rar ca o organizatie sa nu intretina o astfel de activitate, fie pentru construirea bazei de date, generare si colectare de prospecti, managementul clientilor sau vanzari incrucisate.
Pentru ca a devenit o parte integrata a activitatilor de comunicare si pentru ca volumul de adrese de email a crescut, exploatarea sa ca instrument de marketing a luat o amploare mare. Se dovedeste a fi un instrument de marketing de succes in mainile practicienilor responsabili, iar marea majoritate a organizatiilor folosesc acum emailul ca un canal de comunicare cheie. De altfel, pentru multi practicanti, este un mediu relativ nou: conform studiului de referinta realizat de FEDMA in 2010 la care au participat 464 de utilizatori finali, 75 de furnizori de email din 16 tari europene, s-au concluzionat urmatoarele lucruri:
- 56,7% dezvolta activitati de email marketing in cadrul companiei
- 40,9% realizeaza un mix intre activitatea interna si externalizare
- 2,3% fac o externalizare completa a serviciului

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu