duminică, 20 noiembrie 2011

Viral Marketing



     Prima si cea mai frecventa intrebare “ce este marketingul viral/publicitatea virala? “ Daca ne gandim logic viral, in medicina, semnifca ceva produs de un virus, ceva care poate trece foarte usor de la o persoana la alta , cu alte cuvine putem fi contaminati si putem contamina. Si in marketing e cam acelasi lucru. Vorbim de un fenomen care nu ni se pare natural/logic si atunci vorbim despre el. Povestim si prietenilor. Prietenii la randul lor sunt “contaminati” si povestesc mai departe.   Asadar marketingul viral reprezinta stratgiile prin care individual este incurajat sa trimita mesajul mai departe catre ceilalti. Si astfel creste expunerea brandului.




       In opinia mea marketingul viral este mult mai productiv decat cel traditional. De ce?

  1. Pentru ca oamenii sunt mult mai receptivi la ceva amuzant, la chestiile care ies din normalitate  
  2. Pentru ca marketingul viral nu necesita costuri ridicate.
  3. Pentru ca oamenii transmit gratuit mesajul/brandul mai departe si de ce sa nu recunoastem totoror ne plac lucrurile gratuite.
  4. Pentru ca oamenii s-au saturat de publicitate, reclame si devin imuni la publicitate. Reclama trebuie sa fie foarte amuzanta pentru a ma convinge sa o povestesc prietenilor.
  5. Pentru ca oamenii au mult mai multa incredere in prieteni decat in necunoscutii din reclama

     Numele de Viral marketing a aparut in 1997 in urma campaniei realizata de Hotmail. Cei de la Hotmail au inclus in fiecare mail un mesaj prin care anunta utilizatorii ca isi pot deschide gratuit un cont de e-mail la adresa “www.hotmail.com”. In urmatorul an si-au deschis cont in jur de 12 milioane de oameni. Asa a inceput aceasta denumire si succesul in viral marketing.
    
 Truciri si exemple pentru  viral marketing. Merita urmarite.




  Viral =  virusat 
  Marketing Viral = virusat si contagios. (transmis mai departe)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu