Prima si cea mai frecventa intrebare “ce
este marketingul viral/publicitatea virala? “ Daca ne gandim logic viral, in medicina,
semnifca ceva produs de un virus, ceva care poate trece foarte usor de la o
persoana la alta , cu alte cuvine putem fi contaminati si putem contamina. Si
in marketing e cam acelasi lucru. Vorbim de un fenomen care nu ni se pare
natural/logic si atunci vorbim despre el. Povestim si prietenilor. Prietenii la
randul lor sunt “contaminati” si povestesc mai departe. Asadar
marketingul viral reprezinta stratgiile prin care individual este incurajat sa
trimita mesajul mai departe catre ceilalti. Si astfel creste expunerea
brandului.
In opinia mea marketingul viral este mult mai
productiv decat cel traditional. De ce?
- Pentru ca oamenii sunt mult mai receptivi la ceva amuzant, la chestiile care ies din normalitate
- Pentru ca marketingul viral nu necesita costuri ridicate.
- Pentru ca oamenii transmit gratuit mesajul/brandul mai departe si de ce sa nu recunoastem totoror ne plac lucrurile gratuite.
- Pentru ca oamenii s-au saturat de publicitate, reclame si devin imuni la publicitate. Reclama trebuie sa fie foarte amuzanta pentru a ma convinge sa o povestesc prietenilor.
- Pentru ca oamenii au mult mai multa incredere in prieteni decat in necunoscutii din reclama
Numele de Viral marketing a aparut in 1997
in urma campaniei realizata de Hotmail. Cei de la Hotmail au inclus in fiecare
mail un mesaj prin care anunta utilizatorii ca isi pot deschide gratuit un cont
de e-mail la adresa “www.hotmail.com”. In
urmatorul an si-au deschis cont in jur de 12 milioane de oameni. Asa a inceput
aceasta denumire si succesul in viral marketing.
Truciri si exemple pentru viral marketing. Merita urmarite.
Viral = virusat
Marketing Viral = virusat
si contagios. (transmis mai departe)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu