Optimizarea
pentru motoare de căutare implică, în esenţă, uşurarea sarcinii motoarelor de
căutare de a găsi un site şi de a propulsa în clasificările lor. O campanie
pentru îmbunătăţirea poziţionării în clasamentul rezultatelor returnate de
către motoarele de căutare constă în trei etape:
- planificarea şi pregătirea (analiza cuvintelor-cheie)
- campania (propriu-zisă)
- monitorizarea şi întreţinerea neîntreruptă
Abordarea în
şapte paşi
Pasul 1. Expersiile viabile
Aceste expesii se regăsesc în cuvinte cheie corecte pentru propunerea oricărei persoane de afacere; aceste cuvinte apoi fiind plasate pentru a obţine cel amibun efect pe site-ul Web şi în campanie.
Pasul 2. Facilitarea indexării
Constă în construirea corectă a site-ului nou sau deja existent, astfel încât Google să fie ajutat să găsească paginile şi să le indexeze cât mai eficient.
Pasul 3. Pregătirea paginilor
Reprezintă arta SEO de concepere (copywriting); tot în cadrul acestui pas se plasează în site expresiile viabile şi se manipulează paginile de rezultate ale motorului de căutare Google (SERP-uri - Search Engine Results Page).
Pasul 4. Anexarea linkurilor
Prin această anexare orice campanie poate ajunge de la statutul de învins la cel de campion mondial şi se poate stabili importanţa şi relevanţa site-ului.
Pasul 5. Plata poziţiei
În articolul anterior spuneam că 65% dintre oameni nu dau niciodată clic pe rezultatele de căutare plătite (sponsorizate), 35% o fac. De aceea, pot spune despre o campanie de promovare a unui site că nu este completă fără o evaluare totală a marketingului plătit prin motoare de căutare.
Pasul 6. Alcătuirea hărţii
Face referire la aspectul poziţionării site-ului pentru căutările localizate şi pe instanţele Google locale. Tot aici, întâlnim Google Maps şi Google Earth. Atât Google Maps cât şi Google Earth sunt cele mai populare servicii de informaţii geografice.
Google Maps oferă hărţi multistrat, care depind de locaţie şi anume:
- partial mapping service only - doar servicii de mapare parţială, nu oferă detalii la nivel de stradă
- mapping service only - doar servicii de mapare, ţări care au hărţi detaliate la nivel de stradă, ca de exemplu Belgia
- advanced mapping services - servicii de mapare avansată, ţări cu hărţi detaliate la nivel de stradă, utilizatorii beneficiind de funcţii mai avansate.
Google Earth reprezintă un program de glob terestru virtual care suprapune imagini obţinute de sateliţi, fotografii aeriene şi sisteme de informaţii geografice pe un glob tridimensional (de exemplu cei care doresc să vadă cum arată casa lor privită din cosmos).
Pasul 7. Urmărirea şi reglarea
SEO nu e un proces care se derulează o singură dată de aceea o campanie trebuie urmărită pentru a se putea observa evoluţia ei în timp (putem vorbi chiar de statistici legate de site).
În concluzie tot ce ţine de un site trebuie foarte bine gândit astfel încât să obţinem rezultatele dorite. Dacă dorim să avem succes trebuie să deţinem un top cât mai bun pe Google, ca atunci când un utilizator caută ceva anume să apară site-ului nostru printre primele rezultate ale căutării.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu