Aşa cum
am văzu în articolul anterior, pop-up-urile sunt o formă de promovare online.
Care deși sunt foarte ușor de utilizat și în același timp costurile unei astfel
de startegii de promovare sunt extrem de reduse în comparație cu metodele
clasice (televiziune, radio, etc) prezintă și dezavantaje. Unul dintre
dezavantajele prezentate anterior se referea la faptul că majoritatea
utilizatorilor de internet consideră astfel de campanii publicitare ca fiind
cele mai enervante. Pornind de la acest aspect ne putem pune întrebarea: Pop-up-ul meu are rezultate optime sau îmi
micșorează frecvența vizitatorilor?
Că
prezența pe internet a site-ului firmei pentru a te face remercat este absolut
necesară, nu mai este un secret pentru nimeni. Problema este cum atragem
vizitatorii către site-ul nostru. Atunci putem apela la pop-up-uri, dar
intodeauna trebuie să avem mare grijă la modul în care creem un astfel de
banner publicitar.
De foarte
multe ori specialiștii în matketing de la diferite firme au observat că
rezultatele pop-up-urilor create de ei nu au cele mai bune rezultate și atunci
au decis să înlocuiască banner-ul publicitar cu unul nou mult mai sclipitor,
folosind culori mult mai vii și care să sară în ochi utilizatorului, însă o
astfel de mișcare în loc să îmbunătățească rezultatele, acestea s-au înrăutățit
ba chiar mai mult și traficul de pe site-ul gazdă a scăzut.
Deși
mulți utilizatori nu sunt deacord cu o astfel de campanie publicitară sau se
declară deadreptul enervați de astfel de flash-uri ce apar pe paginile de web
pe care le vizitează, există și metode eficiente, decente și care nu stresază
vizitatorul.
O
astfel de modalitate este reprezentată de o bandă dreptunghiulară, localizată
în partea de sus a paginii web gazdă, care să fie do o culoare diferită de cea
de fundal, pentru a fii mult mai usor vizibilă, dar care să intre în contrast
cu brandul tău. Mai jos aveți două exemple de astfel de pop-up-uri.
Un alt
fel de benner-e pop-up care sunt cosiderate ca fiind utilizate adecvat, sunt
cele care apar în partea dreapta a paginii, vizibile dar care nu
obstrucționează cu nimic utilizatorul ce acceseză pagina web gazdă. În general
o astfel de metodă întâlnim la site-urile ziarelor care folosesc acest tip de
pop-up pentru a redirecționa cititorii unui articol către un alt articol din
aceiași categorie cu cel pe care îl citește în acel moment. (Vezi exemplul de mai jos al ziarului Academia Cațavencu)
În
concluzie, dacă dorim să apelăm la o astfel de strategie de marketing, trebuie
să fim foarte atenți la modul cum gandim designul și estetica banner-ului,
poziționarea sa și mesajul pe care îl transmite, pentru că nu întodeauna cu cât
o reclamă este mai vizibilă este și mai eficientă; ba chiar mai mult, abordarea greșită a unei startegii de promovare prin folosirea pop-up-urilor poate duce și la o scădere a numarului de vizitatori.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu