miercuri, 23 noiembrie 2011

Includerea Pop-up-urilor în strategiia de promovare


Includerea Pop-up-urilor în strategiia de promovare

Aşa cum am văzu în articolul anterior, pop-up-urile sunt o formă de promovare online. Care deși sunt foarte ușor de utilizat și în același timp costurile unei astfel de startegii de promovare sunt extrem de reduse în comparație cu metodele clasice (televiziune, radio, etc) prezintă și dezavantaje. Unul dintre dezavantajele prezentate anterior se referea la faptul că majoritatea utilizatorilor de internet consideră astfel de campanii publicitare ca fiind cele mai enervante. Pornind de la acest aspect ne putem pune întrebarea: Pop-up-ul meu are rezultate optime sau îmi micșorează frecvența vizitatorilor?

Că prezența pe internet a site-ului firmei pentru a te face remercat este absolut necesară, nu mai este un secret pentru nimeni. Problema este cum atragem vizitatorii către site-ul nostru. Atunci putem apela la pop-up-uri, dar intodeauna trebuie să avem mare grijă la modul în care creem un astfel de banner publicitar.
De foarte multe ori specialiștii în matketing de la diferite firme au observat că rezultatele pop-up-urilor create de ei nu au cele mai bune rezultate și atunci au decis să înlocuiască banner-ul publicitar cu unul nou mult mai sclipitor, folosind culori mult mai vii și care să sară în ochi utilizatorului, însă o astfel de mișcare în loc să îmbunătățească rezultatele, acestea s-au înrăutățit ba chiar mai mult și traficul de pe site-ul gazdă a scăzut.
 
Deși mulți utilizatori nu sunt deacord cu o astfel de campanie publicitară sau se declară deadreptul enervați de astfel de flash-uri ce apar pe paginile de web pe care le vizitează, există și metode eficiente, decente și care nu stresază vizitatorul.

O astfel de modalitate este reprezentată de o bandă dreptunghiulară, localizată în partea de sus a paginii web gazdă, care să fie do o culoare diferită de cea de fundal, pentru a fii mult mai usor vizibilă, dar care să intre în contrast cu brandul tău. Mai jos aveți două exemple de astfel de pop-up-uri.




Un alt fel de benner-e pop-up care sunt cosiderate ca fiind utilizate adecvat, sunt cele care apar în partea dreapta a paginii, vizibile dar care nu obstrucționează cu nimic utilizatorul ce acceseză pagina web gazdă. În general o astfel de metodă întâlnim la site-urile ziarelor care folosesc acest tip de pop-up pentru a redirecționa cititorii unui articol către un alt articol din aceiași categorie cu cel pe care îl citește în acel moment. (Vezi exemplul de mai jos al ziarului Academia Cațavencu)

În concluzie, dacă dorim să apelăm la o astfel de strategie de marketing, trebuie să fim foarte atenți la modul cum gandim designul și estetica banner-ului, poziționarea sa și mesajul pe care îl transmite, pentru că nu întodeauna cu cât o reclamă este mai vizibilă este și mai eficientă; ba chiar mai mult, abordarea greșită a unei startegii de promovare prin folosirea pop-up-urilor poate duce și la o scădere a numarului de vizitatori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu