miercuri, 23 noiembrie 2011

Reclama pe Facebook – un mod eficient de a-ţi face cunoscută afacerea

În ultimul timp am descoperit ca reclama prin intermediul Facebook-ului este tot mai des folosită. Din câte am observat se pare că Reclama Facebook este noul instrument de promovare online, cu o targetare complexa pe sex, vârstă şi limba utilizatorilor care vor vedea anunţul. Din ce în ce mai mulţi dintre noi observăm că publicitatea în reţele sociale prezintă numeroase beneficii, aducând un trafic relevant cu mare potenţial de a se transforma în clienţi. Acest lucru este posibil deoarece forma de publicitate în reţea socială, face ca anunţurile să fie mai personalizate.

Pentru un număr mare de afaceri, pagina de Facebook a devenit un mod indispensabil de promovare. Afacerile mici folosesc acest tip de reclamă pentru a găsi noi clienţi, a-şi crea comunităţi on-line şi a afla informaţii valoroase despre nevoile noii generaţii. Aşa cum zicea Clara Shin, autoarea cărţii “Facebook Era”(Era Facebook-ului), “trebuie să fii acolo unde sunt clienţii tăi”, adică fiecare deţinător al unei afaceri trebuie să-şi realizeze o targetare cât mai bună astfel încât reclama lui să poată ajunge la cât mai mulţi potenţiali clienţi, aleşi după anumite criterii. Aceste criterii de alegere nu numai că fac ca reclama mea sa ajungă la clienţii pe care mi-i doresc, care se pliază pe produsele sau serviciile pe care le ofer, ci imi oferă şanse mai mari de reuşită şi automat un câştig mai mare.

Un atu pentru o astfel de afacere este noutatea sistemului de promovare online, tot mai des întâlnită, şi de asemenea creşterea numărului de utlizatori şi a importanţei existenţei în viaţa acestora a reţelei sociale Facebook, lucru pe care îl văd doar uitându-mă la cei din jurul meu cât timp işi petrec în faţa calculatorului doar pentru a conversa prin intermediul acestui site. Acest lucru face ca reclama pe Facebook să fie foarte vizionată, informaţiile fiind mai concentrate.

Avantajele pe care le aduce utilizarea de reclame pe Facebook sunt multe. În primul rând targetarea bazată pe date demografice reprezintă avantajul major al acestui sistem de publicitate pe Facebook. Urmează gradul ridicat de implicare al utilizatorilor. Campaniile de promovare pe Facebook pot fi mult mai creative. De asemenea, ca avantaj major poţi opta pentru o imagine care să însoţească anunţul text. Posibilitatea de utilizare a imaginii şi a textului în acelaşi timp ajută la realizarea unei comunicări mai eficiente.

Dezavantajul cel mai mare pe care îl are reclama prin intermediul acestei reţele de socializare pot spune ca este concurenţa. Şi mă refer aici la Google. Asta pentru că de obicei orice am vrea sa aflăm, sa ne informăm începem cu o căutare pe Google, care în cazul de faţa prezintă mai multe avantaje faţă de Facebook, printr-un grad ridicat de utilizabilitate. De altfel, reclama pe Facebook nu se focusează pe cuvintele cheie, acestea constituind un instrument foarte relevant de identificare al intenţiei de cumpărare.

Pentru cele mai multe afaceri, pagina de Facebook, care nu trebuie confundată cu profilul Facebook, este cel mai bun mod de a fi lansate. Paginile oferă oportunitatea de a aduna fani şi clienţi la fel cum se întâmplă cu paginile de promovare a vedetelor sau a politicienilor. Astfel, pentru fiecare afacere se poate cu uşurinţă crea o pagină, precum www.facebook.com/Starbucks, care să-i trimită pe cei interesaţi direct pe site-ul companiei de unde pot, ulterior, cumpăra on-line.

Înainte de a-şi crea o pagină, cred că orice deţinător al unei afaceri trebuie să-şi stabilească nişte obiective, adică să se gandească ce-şi doreşte. Vrea mai mulţi clienţi? Vrea să atragă atenţia asupra unu brand nou? Vrea să comunice cu clienţii? Odată stabilit un obiectiv acesta poate crea pagina astfel încât să se potrivească cât mai bine scopului. Secretul reuşitei constă în personalizarea paginii. Se poate începe cu poze expresive, comentarii şi informaţii utile, iar pe măsură ce aceste detalii sunt asimilate de comunitatea on-line şi numărul fanilor creşte, se pot adăuga videoclipuri şi aplicaţii business. Însă, pentru ca site-ul să fie promovat cu succes trebuie ca la debutul paginii să existe un număr considerabil de susţinători pe pagina respectivă. Aceştia pot fi uşor racolaţi dintre prieteni sau membrii familiei.

Foarte importantă este păstrarea paginii fresh, schimbând în permanenţă conţinutul şi ţinând fanii la curent cu toate noutăţile şi evenimentele. Deşi este nevoie de mult timp, efortul dă roade. Un exemplu în acest sens este următorul. Charles Nelson , proprietarul unei patiserii, ”Sprinkles” îşi actualizează zilnic pagina de pe Facebook cu preparatele pe care clienţii le pot savura în acea zi în magazinul său. Mai mult, pe lângă meniul zilnic el oferă celor care-i accesează pagina şi o brioşă gratis cu ajutorul unui cod afişat pe Facebook.”Ingredientul secret este socializarea, oamenii vorbesc de noi şi apoi ne calcă pragul, astfel ei ştiu în fiecare zi ce găsesc bun aici,în plus primesc şi un mic bonus.Am adăugat în două luni peste 70.000 de prieteni pe Facebook!”, spune acesta.Sfatul său: “Fii relevant, adu informaţii noi şi ai răbdare, este un mod lent de promovare, dar foarte sigur.”

După părerea mea, orice deţinător al vreunei afaceri trebuie să ia în considerare şi promovarea prin intermediul acestei reţele, pentru că acest lucru îl poate face cu un minim de efort, într-un timp foarte scurt şi pentru o plajă mare de potenţiali clienţi. Nu trebuie decât să construim un cont de Facebook, să dăm nişte detalii din care să reiasă ceea ce ne dorim să facem, ce vrem să vindem.

Aşadar reclama pe Facebook este ieftină şi eficientă dacă ştii cum să o faci. Trebuie doar să îţi dai puţin interesul şi să-ţi placă ceea ce faci.

http://www.promovareseo.ro/reclama-facebook.html

http://www.allbiz.ro/cel-mai-ieftin-tip-de-reclama-facebook-23649.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu