Marketing viral vs guerila marketing
Diferenta este subtila dar trebuie
remarcata. Daca vorbim de o campanie de guerrilla marketing, trebiue marcat
faptul ca populatia, posibili consumatori, sunt luati prin surprindere sau mai
bine spus li se atrage atentia atunci cand se asteapta mai putin. Cand vorbim
de marketingul viral, vorbim de mesajele unor companii pe care le transmitem
voluntar ,pentru ca continutul lor este cool, nu pentru ca dorim sa ajutam la
construirea campaniei de publicitate. Exista si suprapuneri, cum ar fi: un
mesaj/publicitate ( de guerrilla care nu arata chiar ca un anunt/publicitate
este atat de mare incat spuneti si celorlalti despre el. Dar campaniile de viral
marketing nu pot fi proiectate in felul in care alte tipuri de publicitete pot,
ele depind exclusive de posibili viitori client care decide daca mesajul este
demn de a fi trimis mai departe. Iata de aici importanta mesajului.
E clar si trebuie spus de la bun inceput faptul ca cele doua tipuri de marketing sunt extreme de diferite fata de marketingul clasic. Marketigul clasic depinde de partea financiara este practic conectat de buget. In schimb atuul celor doua tipuri de marketing, marketingul viral si gurilla marketing, este faptul ca nu necesita costuri mari. Practic in ambele cazuri vorbim de promovarea cu costuri reduse a produselor sau serviciilor pe care incercam sa le videm. Si totusi de ce au nume diferite daca practic semnifica acelasi lucru.?
Simplu.
La marketingul viral, mesajul de marketing, poate ajunge la mii de posibili
client. Cei care primesc mesajul il dau
mai departe altora si acestia altora si tot asa. Se creaza in acest fel o
intreaga retea de distributie a mesajului
In schimb cand vorbim de guerilla
marketing, vorbim de marketing la nivel local, deci mesajul nostru e local.
Poate fi eveniment local care ne atrage prin inovatia lui. Un eveniment la care
putem participa fara sa ne dam seama ca in acest fel transmitem un mesaj prin care promovam un
produs/servciu.
In ambele cazuri marketerii au
nevoie de energie si mult imaginatie. In opinia mea nu e tocmai usor sa creezi
un eveniment care sa atraga multi
oameni, un eveniment iesit din normalitate, care sa ii faca pe
participanti sa povesteasca despre el prieteilor. Un eveniment in care
participantii/vizitatorii sa nu-si dea seama ca este creat pentru a promova un
brand necesita imaginatie bogata.
Sa nu uiam insa ca in marketingul
viral mesajul publicitar poate fi transmis online mult mai simplu prin servere
de mesaje instant, astfel numarul potentialilor clieni creste exponential. Se
pare ca internetul ofera “ocazia de aur” de a atrage miioane de oameni care nu
fusesera interesati mai inainte sau care nici macar nu ar fi auzit altfel despre
brandul pe care incerc sa-l promovez .
Fie ca folosim marketing viral fie
ca practicam marketingul de guerila pentru a vinde trebuie sa promovam brandul.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu