joi, 24 noiembrie 2011

Viral Marketing (art. 2)


Marketing viral vs guerila marketing

            
            Diferenta este subtila dar trebuie remarcata. Daca vorbim de o campanie de guerrilla marketing, trebiue marcat faptul ca populatia, posibili consumatori, sunt luati prin surprindere sau mai bine spus li se atrage atentia atunci cand se asteapta mai putin. Cand vorbim de marketingul viral, vorbim de mesajele unor companii pe care le transmitem voluntar ,pentru ca continutul lor este cool, nu pentru ca dorim sa ajutam la construirea campaniei de publicitate. Exista si suprapuneri, cum ar fi: un mesaj/publicitate ( de guerrilla care nu arata chiar ca un anunt/publicitate este atat de mare incat spuneti si celorlalti despre el. Dar campaniile de viral marketing nu pot fi proiectate in felul in care alte tipuri de publicitete pot, ele depind exclusive de posibili viitori client care decide daca mesajul este demn de a fi trimis mai departe. Iata de aici importanta mesajului.

          E clar si trebuie spus de la bun inceput faptul ca cele doua tipuri de marketing sunt extreme de diferite fata de marketingul clasic. Marketigul clasic depinde de partea financiara este practic conectat de buget. In schimb atuul celor doua tipuri de marketing, marketingul viral si gurilla marketing, este faptul ca nu  necesita costuri mari. Practic in ambele cazuri vorbim de promovarea cu costuri reduse a produselor sau serviciilor pe care incercam sa le videm. Si totusi de ce au nume diferite daca practic semnifica acelasi lucru.?


             Simplu. La marketingul viral, mesajul de marketing, poate ajunge la mii de posibili client.  Cei care primesc mesajul il dau mai departe altora si acestia altora si tot asa. Se creaza in acest fel o intreaga retea de distributie a mesajului 
          In schimb cand vorbim de guerilla marketing, vorbim de marketing la nivel local, deci mesajul nostru e local. Poate fi eveniment local care ne atrage prin inovatia lui. Un eveniment la care putem participa fara sa ne dam seama ca in acest fel  transmitem un mesaj prin care promovam un produs/servciu.
              In ambele cazuri marketerii au nevoie de energie si mult imaginatie. In opinia mea nu e tocmai usor sa creezi un eveniment care sa atraga multi  oameni, un eveniment iesit din normalitate, care sa ii faca pe participanti sa povesteasca despre el prieteilor. Un eveniment in care participantii/vizitatorii sa nu-si dea seama ca este creat pentru a promova un brand necesita imaginatie bogata.


           Sa nu uiam insa ca in marketingul viral mesajul publicitar poate fi transmis online mult mai simplu prin servere de mesaje instant, astfel numarul potentialilor clieni creste exponential. Se pare ca internetul ofera “ocazia de aur” de a atrage miioane de oameni care nu fusesera interesati mai inainte sau care nici macar nu ar fi auzit altfel despre brandul pe care incerc sa-l promovez .
           Fie ca folosim marketing viral fie ca practicam marketingul de guerila pentru a vinde trebuie sa promovam brandul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu