Greșeli întâlnite frecvent în realizarea
videoclipurilor
Videoclipurile, care fac obiectul video marketingului,
pot avea anumite puncte slabe.
Acestea se datorează realizării (filmării) lor într-un mod necorespunzător și
neeficient. Fie că sunt create pentru o companie, o persoană, o locație sau
pentru orice altceva ce se dorește a fi promovat, dacă videoclipurile sunt bine
făcute, ele pot aduce beneficii considerabile, rezultatele lor fiind vizibile.
Daca se iau în considerare firmele, videoclipurile bine realizate pot aduce
mari avantaje companiilor, care se resimt în veniturile realizate de acestea. Un
videoclip bun face situl mai interesant, mai util, mai interactiv, costurile de
promovare fiind mult mai scăzute decât prin utilizarea altor medii de promovare
și comunicare.
În rândurile care urmează, vor fi prezentate anumite
greșeli care sunt frecvent întâlnite în rândul producătorilor de videoclipuri.
Atunci când se filmează un clip, este indicat să se
utilizeze camere mici, care sunt ușor de manipulat. Camera nu trebuie să fie
mare și scumpă, pentru a nu genera costuri mari de achiziționare. De asemenea,
pentru a fi realizate filmulețele pot fi utilizate și telefoane mobile care redau o imagine clară.
Este important ca ideea care
se prezintă în primele 10 secunde ale fimulețului să se mențină până la finalul
videoclipului. Sunt multe filmulețe pe Youtube despre care nici nu îți dai
seama la început ce ar putea comunica. Deoarece majoritatea oamenilor sunt
foarte ocupați în zilele de astăzi, este foarte important ca să le fie
acaparată atenția; astfel, încă de la începutul videoclipului, este necesar ca
să se comunice utilizatorului ce prezintă acesta și de ce ar trebui să fie
vizionat filmulețul. Respectând aceste aspecte, videoclipul va avea mai mare succes,
reușind să țină concurența departe.
Atunci când se filmează un
videoclip, se recomandă să nu se folosească un actor. De cele mai multe ori,
această persoană va face ca videoclipul să arate artficial și neautentic. Nu
este o problemă dacă vorbitorul din filmuleț va face scurte pauze, spunând
”Ahh, ahh” sau ceva de acest gen, pentru că aceste detalii vor face ca
videoclipul să pară natural, transparent și original. Nu se urmărește să fie
realizat un videoclip profesional, ci, prin intermediul acestuia, se dorește să
se exprime faptul că firma se află pe piață pentru a-și servi clienții,
încercând să le satisfacă nevoile într-o măsură tot mai mare.
Videoclipurile trebuie să fie simple și scurte, pe
înțelesul tuturor utilizatorilor. Dacă este nevoie să fie realizate mai multe
filmulețe, mai bine așa decât să se creeze un filmuleț lung și obositor pentru
utilizatori. De asemenea, un filmuleț lung este foarte costisitor în ceea ce
privește perioada de timp necesară pentru editare. Poate lua chiar ore pentru a
modifica un videoclip lung, ceea ce generează o muncă obositoare și pentru
cameraman. Pentru a se edita videoclipuri, se poate folosi serviciul oferit de
Youtube: ”Youtube Video Editor”.
Cele mai multe companii care realizează videoclipuri
pentru a le posta pe Youtube și apoi pe siturile proprii au tendința de a vorbi despre activitatea lor,
de a oferi multe informații despre ele, fără însă a include și ascultătorul în subiectul său de discuție. Videoclipul devine plictisitor atunci când accentul cade pe vorbitor și nu pe
ascultătorii. Pentru ca emițătorul să devină un profesionist în domeniu,
trebuie să își dezvolte abilitatea de a învăța tot ce poate despre piața țintă,
tot ce are specific, cu ce probleme se confruntă și ce schimbări apar în
interiorul pieței ținte, pentru a fi la curent cu orice detaliu.
În concluzie, se poate afirma faptul că, datorită
tehnologiei moderne și datorită existenței unei varietăți mari de instrumente,
crearea unui videoclip nu mai reprezintă un proces dificil şi complicat, care
să dureze mult timp. Astfel, pot fi create materiale de calitate într-un timp
scurt, iar accentul se pune pe crearea mai multor videoclipuri scurte, pentru a
putea fi editate ușor și mai rapid.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu