miercuri, 23 noiembrie 2011

-MARKETING PE INTERNET-
Elemente ale personalizării website-ului

După cum am amintit şi în articolul de săptămâna trecută, un web-site personalizat ajută afacerea să se apropie cu încă un pas de succes. Spun acest lucru pentru că vizitatorii site-ului, potenţiali clienţi, beneficiază de tratament special aşa încât vor fi atraşi să se întoarcă pe site-ul respectiv.
Acest tratament special despre care vorbesc constă în aplicaţii şi informaţii adaptate la interesul vizitatorilor, într-un cuvânt: personalizare. Un website personalizat are mai multe şanse să atragă şi să păstreze vizitatorii în scopul realizării vânzărilor. De asemenea, acest lucru îmbunătăţeşte şi productivitatea angajaţilor prin simplificarea accesului la informaţii şi aplicaţii. Clientul este mai mulţumit când economiseşte timp pentru a găsi informaţii şi când site-ul este personalizat după nevoile sale.
În procesul de personalizare se trece la colectarea şi stocarea de informaţii despre vizitatorii site-ului, analizarea acestora şi pe baza analizei se oferă informaţiile corespunzătoare fiecărui vizitator.
În funcţie de tipul de site se folosesc tehnici de personalizare distincte. Site-urile diferă prin conţinut şi volum. Astfel, se disting cinci tipuri de website :
-publicaţii/abonamente;
-magazin on-line;
-autoservire pentru clienţi;
-tranzacţionare;
-business to business.
Indiferent de tipul site-urilor, acestea trec din ce în ce mai iute la personalizare pentru a câştiga tot mai mulţi clienţi şi a-i păstra. De asemenea, un dezavantaj al personalizării site-urilor este acela că le sunt serios afectate performanţele sistemului din cauza volumului mare de informaţii.
Prin urmare, se foloseşte tehnica personalizării prin ascunderea de conţinut, numită şi ca distribuţia inteligentă a conţinutului, în timp ce site-ul îşi păstrează performanţele necesare în ceea ce priveşte conţinutul de informaţii.
Personalizarea este o tehnologie cheie cu diverse aplicaţii în e-business, cum ar fi:
-Gestionarea relaţiilor cu clienţii,
-Direcţionarea anunţurilor şi promovarea produselor,
-Gestionarea campaniilor de marketing,
-Gestionarea conţinutului site-ului web,
-Gestionarea cunoaşterii,
-Gestionarea portalurilor personalizate şi a canalelor.
Deşi fiecare zonă de aplicare ar putea avea nevoie de retuşuri, în special în domeniile de interfaţă cu utilizatorul şi de colectare a datelor, tehnicile de bază pentru personalizare, reprezentate în figura 1, sunt destul de asemănătoare.
Figura 1. Elementele unui sistem de personalizare


















În articolul următor vei putea afla cum să-ţi creezi şi propriul site personalizat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu