miercuri, 23 noiembrie 2011

Ştiinţe Economice pe Facebook?

Cautând mai departe pe tema reţelelor sociale, am dat peste un alt articol, tot pe mashable.com. De data asta despre Facebook. Mult cunoscutul şi folositul Facebook. Site care devenit deja mai mult decăt un simplu site de socializare. Chiar este peste tot. Acele butonaşe cu likerule specifice apar, pe orice fel de siteuri care au ca target tinerii, si nu numai.

Până acum mi-am imaginat Facebook facănd reclamă pentu baruri, locuri de distracţie, restaurante, îmbrăcăminte însă pe mashable am desoperit că unii au avut o abordare diferită. Mai exact anumite facultăţi au apelat la Facebook să se promoveze folosind mai multe metode.

Una dintre aceste metode a fost crearea unui tur virtual, folosind aplicaţia YourCampus360 precum şi afişarea pozelor din campus, astfel încăt să ofere o imagine cât mai clară celui care nu a fost acolo. Această tehnica a fost adoptată de Universităţile Syracuse şi Stanford.

Universitatea Butler’s a avut o altă idee. Ei au făcut o pagină pentru mascota universitaţii, caţelul Blue II care apare in diferite ipostaze amuzante şi în filmuleţe. Aceste filmuleţe au atras foarte mulle vizite ajungand ca vizitatorii să devină mai târziu studenţi ai univerităţii. In plus de asta pagina este folosită şi pentru a înştiinţa studenţii despre evenimente sportive organizate în universitate, precum şi rezultatele acestora, oferind un loc ideal şi pentru discuţii după meciuri.

Universitatea din Kensas, a decis să afizeze creaţiile studenţilor pe pagina de pe Facebook. Mai exact, se pot descarca sonerii pentru telefon, poze de fundal, iconiţe carţi poştale şi screensavere de pe pagine. Pe fiecare apare logoul Universităţii cu scopul de a întări imaginea instituţiei.

O altă abordare poate veni prin crearea grupurilor de discuţii in interiorul paginii de Facebook. Asa a procedat Universitatea Butler, care a decis să creeze grupiri de discuţii în care nu include doar studenţi şi şi cinoscuţii din alt oras ai acestora pentru a-I informa si pe ei în legătură cu ce se întâmpla cu prietenii lor de la facultate. Astfel toata lumea poate fi la current cu evenimentele organizate aici. Tot pe aceste grupuri se afişează şi rezultate excepţionale atinse de către studenţi. Astfel universitatea devine din ce în ce mai cunoscută iar în acelaşi timp se creează şi o legătură special între studenţi, cunoscuţii acestora şi intre instituţie.

Deoarece universitatea Syracuse are specializări foarte diferite între ele, conducerea a hotărăt că este mai relevant să facă o pagină diferită pemtru fiecare specializare în parte, avănd o pagină comună care face legătura între ele.

Pentru Universitatea din Texas A&M pagina de Facebook este un adevărat portal pentru potenţialii aplicanţi. Conţine toate informaţiile necesare legate de programele de studi, campusul univerităţii pecum şi metodologia de înscriere la facultate explicată pas cu pas, şi prezentată intr-un mod foarte colorat şi simpatic. Folosesc şi o aplicaţie, care crează o comunitate închisă pentru studenţi pe facebook. De fapt fiecare student are acces la 2 platforme, primul conţine informaţii generale, iar al doilea este o platformă personalizabilă şi cuprinde doar subiecte din ariile alese de către student.

Aceste Universităţi s-au folosit de Facebook într-un mod foarte bine pentru a atrage căt mai mulţi studenţi.

De aici apare întrebarea…oare ar putea folosi şi Universitatea Transilvania Facebookul pentru a se promova? Desigur!

În primul rănd ar fi ideal să adopte strategia Universitaţii Syracuse, şi să facă o pagină separată pentru fiecare facultate în parte. Astfel eu voi aplica idei pe o pagina care ar putea fi pagina de Facebook a Faciltaţii de Ştiinţe Economice a Universitaţii Transilvania.

Pagina ar putea să conţină pozele de la evenimetele organizate, cum ar fi deschiderea de an, concursuri, olimpiade, şi conferinţe precum şi pozele studenţilor din diferite stagii de practică, sau burse Erasmus. Astfel viitorii studenţi ar avea o imagine mult mai clara despre viaţa studenţească determinandu-i să se înscrie.

Ca şi informaţii postate, pagina ar pute conţine prezentarea burselor, a concursurilor, olimpiadelor, conferinţelor, cand apar şi să relateze modul lor de desfăşurare şi reultatele obţinute. De asemenea ar fi ideal sa înştiinţeze studenţii în legătură cu noutaţi afişate pe econ.unitbv.ro. Astfel informaţia ar ajunge mult mai uşor la studenţi şi at fi si un loc ideal pentru discuţii intre ei. Ar face posibilă crearea unei legături mult mai strănse între ei. Ar facilita comunicarea între cei care nu se cunosc personal dar totuşi au teme comuine de discutat (ex. Foşti studenţi Erasmus cu viitori studenţi Erasmus precum şi viitori studenţi ai facultaţii cu studenţi actuali, sau studenţi din anul 1 cu studenţi din anul 2.)

Orice activitate desfaşurată pe pagina de facebook a facultăţii este vizibilă prietenilor celui care le-a efectuat, devenind o recomandare celor care sunt încă la liceu în cautarea unei facultăţi.

Din punct de vedere al membrilor, ar trebui acceptaţi doar studenţi şi foşti studenţi ai facultaţii, însă oricine ar trebui sa aibe dreptul să adauge întrebari pe pagină, ajutând astfel viitori studenţi cu cât mai multe informaţii venite chiar de la studenţii actuali, ei avand foarte multă credibilitate.

Desigur este nevoie şi de un moderator care monitorizează în permanenţă discuţiile, şi are grijă de “imaginea” paginii.

Eu consider ca o pagina de Facebook ar fi o metodă foarte bună de promovare a facultaţii, şi ar menţine o legătură constantă între foştii, actualii şi viitorii studenţi ai Facultaţii de Stiinţe Economice.

Voi ce parere aveţi?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu