marți, 12 iunie 2012

Marketingul viral

Marketingul viral si publicitatea virala se refera la tehnicile de marketing care cauta sa exploateze retelele sociale existente pentru a produce cresteri exponentiale in recunoasterea marcii printr-un proces similar extinderii unei epidemii.
MArketingul viral este folosit uneori,sa descrie un fel de campanii de marketing sub acoperire,incluzand folosirea blog-urilor si a altor forme de relatii cu publicul pentru a face cunoscut,din vorba in vorba,un produs sau un serviciu nou.
Campania "Hacking Acasa.ro" pentru www.acasa.ro este una dintre campaniile de rebranding pentru site si anume lansarea propriu-zisa a portalului,conceputa ca o similare a unui atac informatic,a fost o metoda de marketing viral.Cu o durata de numai 4 ore campania Hacking.Acasa.ro s-a dovedit a fi de un real succes,ea trezind atat interesul cat si ingrijorarea anumitor utilizatori.Conform statisticilor Trafic.ro, portalul Acasa.ro are un trafic de peste 1,3 milioane de vizitatori unici si circa 17 milioane de afisari lunar.
Lansarea noului model Seat Leon, a folosit, de asemenea ca si componenta a strategiei, marketingul viral. Campania lansata a folosit bannerele, newsletterul, web siteurile (lansarea unui concept bazat pe o poveste) si, alaturi de ele, marketingul viral.Trei episoade in care s-a folosit un concept bazat pe o poveste, au fost prezentate sub forma de benzi desenate. Cele 3 episoade nu prezinta masina, ci redau emotii create de aparitia acesteia si s-au lansat la interval de 4 zile unul fata de celalalt. Episoadele se puteau accesa la adrese diferite, respectiv www.episodul1.ro Inceputul, www.episodul2.ro Se apropie, www.episodul3.ro A aparut. Componenta de marketing viral a constat in trimiterea prin e-mail si prin programele de instant messaging a “vestii” aparitiei episoadelor. Totodata, s-au generarat si intretinut discutii referitoare la campanie pe diverse forumuri.Aceste elemente au contribuit la captarea atentiei publicului asupra campaniei si la cresterea traficului pe site-uri. Scopul newsletter-ului a fost sa anunte aparitia fiecarui episod. Acestea s-au trimis celor care s-au abonat pe cele trei site-uri prin interfata site-urilor. Au fost inregistrate 744 de inscrieri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu