miercuri, 14 decembrie 2011

Brandul Google



Brandul Google

Google cel mai valoros brand din lume, potrivit unui clasament realizat de compania de evaluare BrandFinance (martie 2011). După Google în topulBrandFinance se află brandul Microsoft, iar locul trei îl ocupă compania de retail Walmart. Pe locul patru s-a clasat IBM, iar pe cinci Vodafone.
Google s-a clasat pe prima poziţie în anul în care Coca-Cola nu s-a clasat în top 10, după noua metodologie de realizare a clasametului, potrivit Marketing Magazine.
În anul 2002 Google a fost desemnat “Brandul anului” de către site-ul brandchannel.com, depăşind Coca-Cola şi Starbucks.
Google este un brand global care nu poate fi confundat cu nici un alt brand. În cazul lui până şi utilizarea termenului brand pare stranie, pentru că brandingul este ceva ce ne înconjoară un produs sau serviciu cu reclame care ne invadează zilnic. În cazul acestui brand, brandingul nu înconjoară serviciul, este chiar serviciul.
Brandul Google şi motorul de căutare Google sunt unul şi acelaşi lucru. Perceperea Google de către oameni se bazează pe experienţa lor direct de utilizare a motorului de căutare. Când deschidem Pagina vedem numele Google, vedem caseta de căutare şi practic nu ne mai gândim ce se ascunde în spatele acestei “interfeţe”. Tot ce ne interesea este să găsim informaţiile necesare.
După cum bine ştim Google este un serviciu gratuit pentru utilizatorii web, dar totuşi şi acest brand trebuie să câştige bani pentru a se menţine pe piaţă. El câştigă cei mai mulţi bani din reclame. Acestea se împart în două grupe şi anume: Google AdWords pentru publicitate şi Google AdSense pentru proprietarii de site-uri, astfel câştigă atât din reclame mici cât şi din reclame mari.
Mai putem spune despre acest brand că este considerat modelul arhetipal de motor de căutare neutru, reclamele sale rămân independente de indexul principal. Google oferă spaţiu redus clienţilor plătitori, însă aceştia nu sunt îngrijoraţi dat fiind faptul că acest brand este de departe cel mai popular instrument de căutare web. Oamenii au încredere în Google şi acest lucru atrage companiile.
Secrete ale succesului
Ø  prin viu grai – internetul a făcut ca societatea să fie mai conectată tehnologic ca niciodată, iar această conectivitate a ajutat Google să devină unul dintre cele mai mari succese obţinute prin viu grai din istorie.
Ø  ubicuitatea – Google apare peste tot pe web, fiindcă este utilizat de multe site-uri internaţionale, care atrag o audienţă globală, multilingvă.
Ø  experienţa – Google îşi priveşte brandul din exterior şi menţine ferm concentrarea asupra experienţei utilizatorului; nu se gândeşte mai întâi la cei care fac publlicitate şi abia apoi la vizitatori; ştie că, menţimând un număr ridicat de vizitatori, solicitanţii de spaţiu publicitar vor fi interesaţi în mod automat. Experienţa este brandul.
Ø  tehnologia – Google arată felul în care ar trebui utilizată tehnologia, folosind un software incredibil de complex pentru a crea un site incredibil de simplu; nici cei mai novice utilizatori de calculatoare nu au probleme.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu