joi, 15 decembrie 2011

Comert online( partea a 5-a)

În contextul marketingului online, un rol important îl au ratiunile utilizatorilor de Internet, sau Regula celor 3C : Caută, Compară, Cumpără. Ei caută informatie pe Internet (şi aici marketingul trebuie direcţionat astfel încât să le găsească), compară rezultatele (marketingul trebuie să ştie să le prezinte cât mai bine) şi cumpără (marketingul trebuie să ştie să vândă).

Din experienţa paginilor Web din SUA, s-a ajuns la concluzia că foarte multe firme mari cheltuiesc sume substanţiale pentru site-urile Web, fără a şti însă ce ar trebui să facă pentru afacerile lor.





Mari platforme de comerţ electronic:

Ebay este în momentul de faţă cel mai mare mediu organizat în care utilizatori din toată lumea (persoane fizice sau companii) pot publica anunţuri în legătură cu produse, pot licita pentru alte 5 produse, le pot vinde şi pot încasa banii.

Ebay are propriul serviciu de plată Paypal, unul din cele mai bune servicii de acest gen din lume. Paypal este un cont virtual în care poţi să transferi bani (de la unităţile autorizate - bănci, Western Union, card, etc) şi din care să transferi bani.

Lipsa unui serviciu de "escrow" - adică de garantare că marfă cumpărată e într-adevar cea reală şi că plata se va face 100% este un deyavantaj. Pe ebay puteţi vinde şi cumpăra de la banale ace de cusut până la avioane.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu