marți, 13 decembrie 2011

Marketing prin e-mail (partea a V-a)


Avantaje şi dezavantaje ale e-mail marketing-ului
Deoarece în prima parte am adus vorba despre o serie de avantaje pe care le prezintǎ internetul tuturor utilizatorilor care doresc sǎ­ facǎ marketing pe internet, sǎ vândǎ anumite bunuri şi servicii, iar în a doua parte am scos în evidenţǎ doar principalele trei avantaje ale e-mail marketingului, m-am gândit ca în acest articol sǎ vorbesc şi sǎ prezint mai multe avantaje ale e-mail marketingului. Printre multimea de avantaje pe care le prezinta e-mail marketingului, am ales sa le prezint pe urmatoarele:
            1. Costuri mai mici în comparaţie cu arice alt mediu de publicitate.
            2. Interactivitate. Se poate iniţia inovativ orice companie sau orice  altceva care va fi de interes pentru      perspectiva dumneavoastră, pentru a atrage atenţia  şi a fi de un interes imediat.
3.      O listă de adrese oferă posibilitatea de a distribui informaţii pentru o gamă largă de potenţiali clienţi la un cost relativ scăzut.
4.      Comparativ cu alte investiţii mass- media, cum ar fi poşta sau buletinele informative tipǎrite, e-mail-ul este mai puţin costisitor.
5.      O întoarcere exactǎ poate fi urmaritǎ  si s-a dovedit foarte eficientǎ atunci când a fost realizatǎ corect. E-mail marketing este recunoscut ca cea mai buna metodǎ de promovare.
6.      Timpul de livrare al unui e-mail este scurt (ex:secunde sau minute) comparativ cu o transmitere poştalã ( o zi – douǎ ).
7.      Un agent de publicitate este capabil sǎ "împingǎ" mesajul cǎtre destinatarii sǎi, în comparaţie cu un site bazat pe publicitate, care se bazeazǎ pe client pentru a vizita acel site.
8.       E-mail-urile sunt uşor de urmǎrit. Un agent de publicitate îşi poate urmǎri potenţialii clienţi prin opţiunile de auto-rǎspunde, cereri de ştergere a e-mail-ului din baza de date, mesaje de confirmare a citirii mesajului, etc. Aceste opţiuni pot fi folosite pentru a înregistra rǎspunsurile pozitive şi negative, şi pentru a corela departamentul de vânzǎri cu departamentul de marketing.
9.      Agenţii de publicitate pot ajunge la un număr substanţial de abonaţi care au optat sǎ primeascǎ e-mail-uri pe teme de interes pentru ei.
10.  Mai mult de jumătate dintre utilizatorii de internet verificǎ sau trimit e-mail-uri într-o zi obişnuită.
11.  Diverse tipuri specifice de interacţiune cu mesajele pot declanşa alte mesaje care urmează să fie livrate în mod automat, sau alte evenimente, cum ar fi actualizarea profilului beneficiarului pentru a indica o categorie specificǎ de interes.
12.  E-mail marketing este “fǎrǎ hârtie”.
13.  Perimite  accesul la toate statisticile campaniei de promovare.
14.  E-mail-ul este popular în marketing-ul digital, în creştere cu un procent estimat de 15% în 2009, în Marea Britanie.
15.  Monitorizarea - profitul investiţiei  poate fi urmărit cu exactitate şi s-a dovedit a fi mare. Costurile şi creşterea vânzărilor datorate -email marketing-ului sunt uşor de urmări.
În continuare doresc sǎ vorbesc şi despre dezavantajele pe care le prezintǎ e-mail marketingul, care sunt mult mai reduse decât avantajele sale. Multe companii folosesc e-mail marketingul pentru a comunica cu clienţii existenţi, dar multe alte companii fac trimiteri nesolicitate pe e-amil, cunoscute sub numele de spam. Spamul este pricipalul dezavantaj al e-mail marketing-ului. Trebuie evitat ca e-mailurile sǎ fie detectate drept spam de cǎtre cǎsuţa poştalǎ dar şi de cǎtre destinatar. Pentru aceasta existǎ câteva elemete pe care trebuie sǎ le avem în vedere:
  •  Trebuie cerutǎ permisiunea persoanelor de a le trimite e-mailul.
  •   Trebuie cerutǎ  confirmarea – double opt-in.
  • Evitarea scrisului cu Caps Lock şi caracterele mai mari de 15.
  • Grijǎ la combinaţiile de culori.
  • Folosirea cu atenţie a imaginilor – multe cǎsuţe de mail le blocheazǎ.
  • Oferǎ abonaţilor şi posibilitatea de a se dezbona în cazul in care produsele/serviciile/informaţiile nu îi mai intereseazǎ - butonul de dezabonare trebuie sǎ fie vizibil şi sǎ funcţioneze.

În medie fiecare utilizator poate pierde chiar şi 50 de minute pe zi pentru a verifica, sorta şi şterge mesajele nesolicitate. Astfel, pierderile provocate de spam la nivel mondial se estimeazǎ la 81.2 miliarde de dolari anual. În România, unde există peste 13 milioane de utilizatori de internet, pagubele provocate de spam se cifrează la circa 270 milioane de dolari pe an, conform unor date furnizate de către Ministerul Comunicațiilor și Tehnologiilor Informaționale. În ţara noastrǎ, spamul se pedepseşte cu amenzi aplicate pentru transmiterea de mesaje nesolicitate prin e-mail şi conforme cu legislaţia în vigoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu