Avantaje şi dezavantaje ale e-mail
marketing-ului
Deoarece în prima parte am adus vorba despre o serie de
avantaje pe care le prezintǎ internetul tuturor utilizatorilor care doresc sǎ
facǎ marketing pe internet, sǎ vândǎ anumite bunuri şi servicii, iar în a doua parte
am scos în evidenţǎ doar principalele trei avantaje ale e-mail marketingului,
m-am gândit ca în acest articol sǎ vorbesc şi sǎ prezint mai multe avantaje ale
e-mail marketingului. Printre multimea de avantaje pe care le prezinta e-mail marketingului, am ales sa le prezint pe urmatoarele:
1. Costuri
mai mici în comparaţie cu arice alt mediu de publicitate.
2. Interactivitate.
Se poate
iniţia inovativ orice companie sau orice altceva care va fi de interes pentru
perspectiva dumneavoastră, pentru a atrage atenţia şi a fi de un interes imediat.
3.
O listă de adrese oferă posibilitatea de a distribui
informaţii pentru o gamă largă de potenţiali clienţi la un cost relativ scăzut.
4.
Comparativ cu alte investiţii mass- media, cum ar fi poşta sau buletinele informative
tipǎrite, e-mail-ul este mai puţin costisitor.
5. O întoarcere exactǎ poate fi
urmaritǎ si s-a dovedit foarte eficientǎ atunci
când a fost realizatǎ corect. E-mail marketing este
recunoscut ca cea mai buna metodǎ de promovare.
6.
Timpul de livrare al unui e-mail este scurt (ex:secunde sau minute)
comparativ cu o transmitere poştalã ( o zi – douǎ ).
7.
Un agent de publicitate este capabil sǎ "împingǎ" mesajul cǎtre
destinatarii sǎi, în comparaţie cu un site bazat pe publicitate, care se
bazeazǎ pe client pentru a vizita acel site.
8.
E-mail-urile sunt uşor de urmǎrit.
Un agent de publicitate îşi poate urmǎri potenţialii clienţi prin opţiunile de
auto-rǎspunde, cereri de ştergere a e-mail-ului din baza de date, mesaje de
confirmare a citirii mesajului, etc. Aceste opţiuni pot fi folosite pentru a
înregistra rǎspunsurile pozitive şi negative, şi pentru a corela departamentul
de vânzǎri cu departamentul de marketing.
9.
Agenţii de publicitate pot ajunge la un număr
substanţial de abonaţi care au optat sǎ primeascǎ e-mail-uri pe teme de interes
pentru ei.
10. Mai
mult de jumătate dintre utilizatorii de internet verificǎ sau trimit e-mail-uri
într-o zi obişnuită.
11. Diverse tipuri specifice de interacţiune cu mesajele pot declanşa alte mesaje
care urmează să fie livrate în mod automat, sau alte evenimente, cum ar fi
actualizarea profilului beneficiarului pentru a indica o categorie specificǎ de
interes.
12. E-mail marketing este “fǎrǎ
hârtie”.
13. Perimite accesul la toate statisticile campaniei de
promovare.
14. E-mail-ul este popular în marketing-ul digital, în creştere cu un procent estimat
de 15% în 2009, în Marea Britanie.
15. Monitorizarea
- profitul investiţiei poate fi urmărit cu exactitate şi s-a dovedit a fi
mare. Costurile şi creşterea vânzărilor datorate -email marketing-ului sunt
uşor de urmări.
În continuare doresc sǎ vorbesc şi despre
dezavantajele pe care le prezintǎ e-mail marketingul, care sunt mult mai reduse
decât avantajele sale. Multe companii folosesc e-mail marketingul pentru a
comunica cu clienţii existenţi, dar multe alte companii fac trimiteri
nesolicitate pe e-amil, cunoscute sub numele de spam. Spamul este pricipalul
dezavantaj al e-mail marketing-ului. Trebuie evitat ca e-mailurile sǎ fie
detectate drept spam de cǎtre cǎsuţa poştalǎ dar şi de cǎtre destinatar. Pentru
aceasta existǎ câteva elemete pe care trebuie sǎ le avem în vedere:
- Trebuie cerutǎ permisiunea persoanelor de a le trimite e-mailul.
- Trebuie cerutǎ confirmarea – double opt-in.
- Evitarea scrisului cu Caps Lock şi caracterele mai mari de 15.
- Grijǎ la combinaţiile de culori.
- Folosirea cu atenţie a imaginilor – multe cǎsuţe de mail le blocheazǎ.
- Oferǎ abonaţilor şi posibilitatea de a se dezbona în cazul in care produsele/serviciile/informaţiile nu îi mai intereseazǎ - butonul de dezabonare trebuie sǎ fie vizibil şi sǎ funcţioneze.
În medie fiecare utilizator poate pierde chiar şi 50
de minute pe zi pentru a verifica, sorta şi şterge mesajele nesolicitate. Astfel,
pierderile provocate de spam la nivel mondial se estimeazǎ la 81.2 miliarde de
dolari anual. În România, unde există peste 13 milioane
de utilizatori de internet, pagubele provocate de spam se cifrează la circa 270
milioane de dolari pe an, conform unor date furnizate de către Ministerul
Comunicațiilor și Tehnologiilor Informaționale. În ţara noastrǎ, spamul se
pedepseşte cu amenzi aplicate pentru transmiterea de mesaje nesolicitate prin
e-mail şi conforme cu legislaţia în vigoare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu