miercuri, 14 decembrie 2011

SMO Pentru promovarea zonei Lacului Sfânta Ana. Articolul 5. Campanie de promovarea a zonei Lacului Sfânta Ana, folosind Facebook-ul

În articolul anterior au fost prezentate eforurile de marketing pentru promovarea zonei menţionate, şi a fost tras concluzia că promovarea este foarte slabă şi ineficientă. În primul rând am gândit că ar fi benefică promovarea lacului în România, atragrea vizitatorilor din toate regiunile ţării.

Facebook-ul este reţea cea mai dezvoltată de socializare, de accea am ales ca mediu de promovare. Prima etapă este crearea unei pagini de Facebook, după care trebuie dezvoltat o strategie de atragere a faniilor. O primă încercare ar fi crearea unui conţinut atractiv, care poate fi vizualizat doar după apăsarea butonului „Like”. Am gândit la uplodarea imaginilor interesante care au legătură cu zona aleasă, şi invitarea mai întâi a prietenilor, care la rândul lor vizitează pagina, după apăsarea like-ului şi cercul lor de prieteni primeşte un mesaj pe wall-urile lor, astfel numărul vizitatorilor creşte exponenţial. O altă idee de promovare ar fi, luarea legăturii, cu cel mai mare complex hotelier din zonă, şi anume Grand Hotel Balvanyos, şi cu ajutorul lui ar fi posibilă tragerea la sorţ a unui weekend all-inclusive între fanii paginii. Această idee este uşor desfăşurabil, deoarece şi hotelul este promovat intens. Pe pagina de facebook al Lacului Sfânta Ana aş pornii un mini quiz, care se poate rezolva doar după apăsarea butonului Like, şi între persanele care au răspuns corect la întrebare aş trage la sorţ weekend-ul oferit către hotel. Se ştie că la intrarea în zona Lacului trebuie plătit o taxă, şi turiştii primesc un bilet de intrarea. pentru promovarea mai intensă a campaniei de Facebook, ar fi o idee bună, tipărirarea pe verso a biletului adresa de Facebook a paginii şi a jocului promoţional.

A doua idee de promovare este mai relevantă, deoarece doar clienţii potenţiali completează quiz-ul, astfel este sigur că mesajul comunicat prin acest canal ajunge la persoanele potrivite. Dar nu este de ajuns, generarea conţinutului interesant doar o singură dată, este important interactivitatea continuă. După atingerea unui număr minimi de 10,000 de fani cu diverse tehnici şi promoţii trebuie păstrat contactul cu ele, cu postarea noutăţilor despre zonă, cu atractiviăţi noi. Unii cred că Lacul Sfânta Ana poate fi vizitat doar vara, că iarna nu au ce să facă acolo. Aceasta nu este adevărat, pentru că în timpul iernii drumul până la lac se transformă ântr-o pârtie de sanie, care este frecventat de mulţi turişti.

Primăvara şi toamna, când nu e nici zăpadă, iar temperatura apei nu este recomandat pentru scăldare, se poate vizita Tinovul Mohoş, care este o rezervaţie naturală unică şi foarte interesantă, cu flori care au rămas după epoca de gheaţă. Zona montană este ideală pentru organizarea drumeţiilor, vizitarea peşterului unice. Se observă că există diverse programe pentru turiţti doar trebuie promovate, Prin această pagină, este uşor de comunicat către fanii recomandările. Un alt eveniment cu o atracţie specială este Zilele Lacului Sfânta Ana, care atrage mulţi vizitatori, pentru că sunt concerte, programe speciale, târguri, chiar şi o slujbă pentru cei credincioşi.

Hotelul a introdus un nou serviciu, un parc de aventură, care este o altă oportunitate de atragere a turiştilor. Împreună cu Hotelul ar fi posibilă orgamizarea unui concurs şi câştigătorul ar fi premiat cu premii valoroase.

Nu trebuie uitat că zona este ideală pentru fotografiere, şi astfel aş porni un concurs de foto. Astfel cei care vor să participă şi uplodeze foto-ul despre această zonă, ami întăi trebuie să viziteze. Se ştie că fotografiile sunt mai eficiente din punctul de vedera al pormovării decât cuvintele, deci dacă cineva le uită la pozele despre această zonă pictorească sigur va fi motivat pentru a vizita. Tacticile sus enumerate sunt absolut necostisitoare necesită doar fantezie şi un mic efort. În articolul viitor vor fi prezentate şi alte idei de promovare a zonei Lacului Sfânta Ana.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu