miercuri, 14 decembrie 2011

Cunoaște-ți piața țintă folosind Twetter și Schmap

După cum am mențonat săptămâna trecută, după ce am prezentat că rețelele sociale sunt o metodă ingenioasă de a obține date de marketing, acum urmează să prezint o aplicație care poate fi utilizată pentru prelucrarea acestor date.

Această aplicație a fost creată de către Schmap și se numește “Know Your Twitter Followers,” adică cunoaște-i pe cei care te urmăresc pe Twetter. După cum am menționat într-o postare anterioară Twitter, este o rețtea socială prin care I formă paote mereu sa îi țină la curent pe utilizatorii săi în legătură cu cele mai noi stiri legate de firmă. Dar nu numai, acesta a fost folosit și ca un mijlod de trezire al interesulu, ajungând astfel să lanseze cu succes un nou produs. Deci este clar că Twetter se califică ca o bază de date imensă din care se pot obține foarte multe date de marketing, mai ales în cazul în care ai millioane de consumatori care urmăresc pagina.

Este exact produsul mult dorit care poate să faciliteze evaluarea celor care urmăresc pagina, iar cu ajutorul acestuia vizitatorii pot fi grupați în așa fel încât să faciliteze caracterizarea pieței țintă. Care la rândul ei duce la conceperea unei reclame cât mai potrivite segmentului dorit.

Cu ajutorul “Know Your Twitter Followers,” se pot obtine date demografice despre utilizatori însă și combinații mai complexe, cum ar fi date demografice combinate cu obiceiuri și interese al vizitatorilor.

Pe mashable.com am gasit câteva date interesante, descoperite cu ajutorul acestei aplicații., cuam ar fi că…

  • Majoritatea celor care îl urmăresc pe Charlie Sheen sunt utilizatori de Iphone, și le place să meargă la petreceri.
  • Urmăritorii lui Sarah Palin sunt părinți credincioși, cărora le place să citească.
  • Cei care îl urmăresc pe Donald Tump, sunt fabatici ai fitnessului
  • Utilizatorii Twetter care au animale de comapnie sunt fani ai lui Wolf Blitzer dar nu și fani ai lui Tiger Woods.

Astfel de date au fost folosite de catre producători pentrui promovarea acestuia, și au reușit să strângă fonduri în valoare de 3 milioane de dolari.

Mai jos aveti un screenshot despre raportul generat de “Know Your Twitter Followers”.

La momentul de față, aceasta este singura aplicație care poate analiza atât de complex vizitatorii unui site de socializare.

Ca și costuri, se poate folosi aplicația în mod gratuit pentru a afla informații legate de sexul utilizatorilor, starea civilă, ocipația, preferințe și interese precum și locația acestora. Pentru analize mai comlexe și mai amănunțite se plătește un tarif, care variază, în funcție de numărul celor care urmăresc pagina, și poate fi între $39.95 și $149.95 pentru firme, iar în cazul persoanelor fizice variază între $4.95 și $24.9.

În România aplicația ar putea fi utilizată mai ales de către producătorii emisiunilor, pentru a-și uinoaște mai bine audiența pecum și pentru a crea programe care să se potrivească cu interesele publicului. Foarte multe emisiuni atrag telespectatorii pe rețele sociale prin intermediul informațiilor suplimentare publicate pe acestea, formând astfel o bază de date sufiecient de mare încât să ofere informații relevante în cazul folosirii aplicației.

La fel poate fi utilizat și de către operatorii de telefonie mobilă, precum și de către managerii unor cântăreți sau trupe, cu scopul de a cunoaște și mai bine publicul țintă, reușind astfel să găsească soluții care să satisfacă și mai bine nevoile acestora.

Din păcate momentan Twetter nu este la fel de dezvoltat în țară decât Facebook, însă, asta nu înseamnă cu nu este de ajuns de dezvoltat încât să permită utilizarea aplicației “Know Your Twitter Followers”, și pe zi ce trece se dezvoltă mai mult.

Eu consider că este o metodă ușără și destul de ieftină prin care se pot obține informații relevante și foarte utile. Prin urmare, ar trebui luată în calcul de către orice marketer modern.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu