joi, 15 decembrie 2011

LinkedIn-o retea de socializare dedicata mediului business

Conform cu http://ideideafaceri.manager.ro/articole/social-media/cum-trebuie-sa-folosim-linkedin-pentru-idei-de-afaceri-profitabile-2370.html , http://blog.bvbusinessconsulting.ro/marketing-advertising-info/22-de-metode-de-a-ti-promova-afacerea/
LinkedIn este o retea de socializare care detine un numar de peste 400 de milioane de utilizatori la nivelul a 200 de tari. Media de varsta a utilizatorilor este de 30 ani.
Aceasta retea de socializare este o modalitate de a cunoaste persoane importante, lideri de opinie, agentii de marketing, de publicitate, de recrutare, furnizori, date despre concurenti, sau posibili parteneri de afaceri.
Firmele care se promoveaza pe Internet trebuie sa inteleaga importanta acestei modalitati de promovare si trebuie sa constientizeze daca merita sa isi creeze un profil pe LinkedIn. In cazul in care raspunsul este pozitiv, trebuie retinut ca este nevoie de timp pentru actualizarea datelor.
Pagina companiei trebuie sa contina cat mai multe informatii despre firma, noutati dar si despre posturile disponibile.
Cel mai important pas este sa va creati un profil personal. Insa, spre deosebire de Facebook, pe acest profil este bine sa se regaseasca informatii despre experienta dvs. profesionala. Astfel, puteti mentiona ce job aveti in prezent, la ce alte firme ati mai lucrat, ce nivel de educatie aveti si unde ati studiat etc. Astfel, profilul pe LinkedIn poate fi considerat un CV online.
Iar firmele pot posta oferte de joburi. Astfel, exista o interactiune intre cererea si oferta de forta de munca.
De asemenea, firmele pot trece la “Informatii suplimentare” site-ul companiei, dar si alte idei legate de activitatile desfasurate de aceasta (prezenta pe bloguri, participarea la actiuni de voluntariat, de ecologizare, prezentari Power Point sau alte fisiere care pot fi de interes pentru clienti sau potentiali angajati).
Ce mi se pare interesant la aceasta retea de socializare este faptul ca poti primi o serie de raspunsuri si sfaturi de la experti in domeniul de care sunteti interesat.
De asemenea, puteti sa asigurati apartenenta la o serie de grupuri profesionale de la care puteti obtine recomandari de la fosti colegi, profesori, parteneri de afaceri., dar si oportunitati de joburi.
Un lucru care este, de asemenea, important si de care tin cont angajatorii (mai ales cand vor sa “fure angajatii” companiei concurente) este un barometru de popularitate dat de numarul si calitatea conexiunilor, de recomandari, de participarea dvs. la diferite teme.
Conform cu http://www.submitsuite.ro/blog/promovarea-prin-reteaua-sociala-linkedin
Lucrand in departamentul de marketing al unei firme consider ca LinkedIn ma ajuta mult la partea de cercetare de piata. Puteti realiza sondaje in functie de segmentul de piata de care sunteti interesat(firme, jurnalisti, politicieni etc.)
Conform cu http://www.marketingportal.ro/articole/tipssitricks/9-lucruri-pe-care-nu-ati-stiut-ca-le-puteti-face-pe-linkedin-1853.html
LinkedIn are o aplicatie numita LinkedIn Today(„Stiri”) prin intermediul careia puteti urmari stiri sau articole populare care pot fi de interes pentru dvs. Aceasta este o modalitatea eficienta si simpla de informare.
O alta aplicatie interesanta este LinkedIn Signal. Aceasta aplicatie va poate ajuta sa gasiti ce considera de interes cei care fac parte din acelasi grup cu dvs. ca si domeniu de interes.
Si un alt aspect important este legat de URL-ul atribuit profilului sau paginii pe LinkedIn. Astfel se poate sterge vechiul URL si se poate alege un URL personalizat. In acest caz Google poate gasi mai usor numele firmei. Pentru a personaliza URL-ul se editeaza profilul, se merge la „Profil public” si se alege un URL nou.
Pentru a va familiariza cu retelele de socializare care exista atat in Romania, cat si la nivel international, fac precizarea ca Xing este o retea care se aseamana foarte mult cu LinkedIn.
Asa ca spor la cautat pe Internet!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu