joi, 15 decembrie 2011

Secretele unei promovări de succes pe Facebook

Ca o continuare a articolelor precedente, vreau să expun prin propria mea viziune, secretele unei promovări de succes realizate cu ajutorul reţelei de socializare Facebook.

1. Targetul campaniei

2. Tipul de imagine folosit

3. Titlul mesajului

4. Conţinutul mesajului

5. Stabilirea bid-ului

1. Legat de targetul campaniei recomandarea este să ne stabilim o strategie din interior către exterior. Mai precis, trebuie anlizate categoriile de public ţintă de pe Facebook, vârsta şi interesele lor, urmate de stabilirea produsului şi a ofertei pe care o vom promova.

2. Imaginea este lucrul cel mai important din publicitate indiferent de locul unde este aceasta făcută. În jurnalism există o formulă de apreciere şi anume, “o imagine bună face cât o mie de cuvinte”. Imaginea este responsabilă de atragerea atenţiei conform modelului A.I.D.A.(atenţie,interes,dorinţă,acţiune). Totuşi imaginea trebuie să ţină cont de nişte dimensiuni.

- dimensiunea maximă recomandată este de 110/80 de pixeli, astfel că trebuie să folosim tot acest spaţiu pus la dispoziţie

- imaginile in plan orizontal sunt cele mai atractive pentru clienţi şi asupra ratei de click

- simplitatea imaginilor, care descriu exact produsul şi care oferă o idee clară asupra a ceea ce promovăm sunt de altfel foarte atractive.


3. Indiferent dacă promovăm articole de îmbrăcăminte sau piese auto, titlul este cel responsabil de atragerea interesului clientului. O analiză a campaniilor realizate de-a lungul timpului arată că cele mai eficiente titluri sunt cele care se adresează direct clientului sub forma unei întrebări.

4. Conţinutul mesajului are menirea de a activa dorinţa clientului pentru produsul nostru.

Ca o recomandare: - nu trebuie să ne folosim de tot spaţiul pus la dipoziţie, astfel că trebuie create mesaje scurte şi la obiect

- avantajul oferit trebuie evidenţiat, adică trebuie să ne ferim de “miopia de marketing” – efect ce rezultă din accentul pus pe calităţile produsului în detrimentul avantajelor aduse de acesta.

- trebuie adăugat un imbold pentru încurajarea acţiunii din partea clientului(ex. 15% discount la comenzile pe Facebook)

- trebuie adăugată şi o constrângere (ex. Oferta limitată)

5. După ce am creat mesajul publicitar nu mai rămâne decât să setăm campania.

Fie că decidem să alegem CPM (cost per thousand impressions) fie CPC (cost per click) trebuie să ţinem cont de următoarele:

- campania trebuie setată înainte de perioada de vârf, cand majoritatea concurenţei va desfăşura o campanie asemănătoare.

- raţionamentul prin care sunt sugerate acele cifre în dreptul costului campaniei se bazează tocmai pe acest lucru: un numar mic de campanii setate pe un domeniu anume de interese va determina un bid recomandat scăzut(ex bid-ul recomandat de Facebook în august pentru anvelopele de iarnă este cu mult mai mic decât cel din luna decembrie.

- putem seta campania pentru perioada următoare având mai mult timp la dispoziţie pentru a crea o campanie mai eficientă de promovare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu