miercuri, 14 decembrie 2011

Umpic despre social media

Piata online din Romania s-a tot dezvoltat… A evoluat de la cateva reclame timide prin AdWords de la Google la un fenomen raspandit pe toate mediile online. De atunci ne-am “procopsit” cu tot felul de tehnici de promovare pe care putini le inteleg, chiar in ziua de astazi tehnici precum SEO/SEM nu sunt intelese de cei carora le-ar fi utile astfel de servicii.
Piata de publicitate este diferita in functie de platforma pe care o alegi. Daca vrei sa te promovezi la TV, platesti un cost per secunda, stabilesti anumite intervale, emisiuni, show-uri, sume de plata, date de plata, totul este targetat, nu? Daca vrei sa te promovezi intr-un ziar, platesti o reclama, in functie de bugetul permis, dai un anunt sau cumperi un spatiu pe o anumita pagina sau intr-o anumita stire, de asemenea anuntul va rula pe un numar de zile, va avea font mai mare, mai mic, culoare fundal diferita, etc…iar tarifele difera in functie de aceste aspecte.
Daca vrei sa te promovezi pe Google, cumperi reclama, care de asemenea costa in functie de valoarea pietei (oferta concurentei) si de pozitia in lista disponibila de reclame pentru acele cuvinte cheie alese sau/si alegi SEO apeland la cineva ce te poate urca in primele clasari pe anumite cuvinte legate de business-ul tu, SEO costa in functie de cuvintele cheie, de competitie, de durata, etc.
Daca vrei sa te promovezi in Social Media…te intrebi mai intai “ce o fi aia?”. E un termen nou, pe care multi il confunda cu o joca de copii si cu o resursa limitata. Multe firme din tara noastra justifica lipsa de promovare prin social media cu o afirmatie de genul “Sunt un target prea mic pentru noi...". Te poti astepta de la asa ceva chiar si de la o companie consecrata care comercializeaza produse cosmetice, de exemplu.
Ia ziceti, fetelor, ar fi util pentru o firma ce detine portaluri feminine sa se promoveze pe acolo? Eu zic ca da si mai zic ca rezultatele ar fi foarte bune si la costuri mai mici comparativ cu Google Adwords.
Este insa ceva nou, ceva neinteles, ceva ce poate da rezultate extraordinare cu costuri minime comparandu-le cu celelalte solutii de online advertising. Totusi, promovarea exclusiv in mediile sociale nu cred ca este cea mai buna solutie. Si cu un flux de informatii si pareri ce pare de neoprit, Social Media ar trebui sa fie targetul oricarei companii, indiferent de dimensiune si oricarui business, oricat de mic sau mare.
Si totusi, Social Media nu este ceva special…este doar o adunatura de oameni, oameni deja obisnuiti cu fluxuri imense de informative.. Imaginati-va cati oameni de pe twitter/facebook au nevoie de pantofi noi, de un telefon nou, de un calculator nou? O chestie care imi place la nebunie este moda cu discounturile oferite clientilor “agatati” in mediile sociale. “Ai comandat pe Twitter, primesti 5% discount”! Sau reclamele alea de pe Facebook in partea dreapa… Uite, chiar acum in timp ce tastez aici copiez o reclama de pe Facebook: “Incep cumparaturile. Fa-ti cont acum pe “n-amvoiesadaunumelefirmei”.ro si beneficiezi de reducere de pana la 70%”.
Simplu….go social!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu