duminică, 18 decembrie 2011

art 5. Asemanari şi deosebiri între eMAG şi Flanco

Cele două magazine eMAG şi Flanco au aceiaşi gamă de produse, unul fiind un magazin electronic (emag), iar celălalt un magazin clasic (Flanco). Ambele magazine oferă promoţii, posibilitatea de a returna produsele, în condiţiile mentionate mai sus, la cumpararea produselor garanţii.

În viaţa de zi cu zi fiecare dintre noi intră în magazine pentru a cumpara diverse produse. Într-un magazin obişnuit suntem în contact direct cu vânzatorul, vedem produsele, le putem atinge, rasuci, citi instrucţiunile, testa, asculta etc. Ne bazăm pe simţurile noastre pentru a lua decizia dacă dorim să cumparam acel produs sau nu. Spre deosebire de comertul clasic, cel electronic are la baza doar informaţia ce poate fi transmisă nealterată prin intermediul unui computer.

Un alt aspect: într-un magazin clasic, puteţi discuta cu vânzatorul pentru a afla mai multe informatii, recomandari, sugestii. Aceşta vă poate sugera produse alternative, vă poate descrie modul de utilizare, pe scurt: vă poate da incredere în alegerea facută.

Când vizitaţi un magazin virtual nu aveţi pe cine să intrebaţi dacă produsul x e la fel cu produsul y. Va trebui să vă bazaţi pe informaţia prezentată pe pagina respectiva şi eventual pe cunoştinţele proprii pentru a lua o decizie.

Când mergeţi la cumpărături plătiţi pe loc şi ridicaţi produsul. În magazinul electronic există un sistem prin care emag să îşi primească banii şi să livreze marfa: plata numerar la livrare, în sistem ramburs - prin postă, anticipat cu card sau prin ordin de plată etc.

Toate acestea sunt diferenţe importante între comerţul electronic şi comerţul clasic. Trecute cu vederea şi neabordate corespunzator devin obstacole ce conduc la insuccesul unui magazin electronic.

Teoretic, eMAG are un număr nelimitat de clienţi. În plus, cumpărătorul are posibilitatea să studieze marfa cât timp vrea, să o compare şi să o cumprere doar atunci când este convins că a făcut o alegere bună, chiar dacă asta se întâmplă la 12 noaptea. Realitatea din România este însă alta. În timp ce un magazin online are maximum 10-15 cumpărători pe zi, unul fizic, spre exemplu Flanco, cu un profil similar, ajunge şi la 80 de clienţi zilnic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu