joi, 22 decembrie 2011

Strategii si tehnici de promovare online folosite in domeniul serviciilor recreative de parasutism (IV)


3. Web site-ul YouTube

            Este un site web unde utilizatorii pot încărca, vizualiza si comenta videoclipuri. YouTube a fost creat în 2005 de trei foști angajați ai companiei.Serviciul cu sediul în Californiafolosește tehnologia Adobe Flash Video pentru a posta o gamă enorma de clipuri video. 
            Atat compania Tnt Brothers cat si clientii acestora au incarcat clipuri video pe acest web site, compania a folosit acest site pentru a arata ce inseamna un salt cu parasuta, iar clientii companiei au ajutat indirect la mediatizarea acestui tip de serviciu prin incarcarea filmarilor profesionale oferite de firma dupa efectuarea saltului cu parasuta. Astfel utilizatorii saltului au vizionat prin intermediul a sute de videoclipuri reclama firmei Tnt Brothers, nepercepand poate videoclipurile ca pe o reclama agresiva de la televizor care le intrerupe vizionarea filmului mult dorit. La o singura cautare a cuvintelor :”Tnt Brothers” sau “parasutism” gasim sute de clipuri in care este prezenta reclama firmei, clipurile au sute sau mii de vizionari, asemeni si in cazul comentariilor. Prin intermediul comentariilor din cadrul fiecarui clip firma sau utilizatorul care a postat clipul poate raspunde la diferite intrebari, unele dintre acestea fiind chiar intrebari lagate de posibilitatea de a achizitiona un serviciu de zbor.

4. Web site-ul Groupon

            Groupon este o companie de cum­părături colective din Statele Unite ale Americii,  care oferă cupoane și reduceri online. Compania a fost lansată în 2008 în Statele Unite ale Americii, iar în decembrie 2010 era deja prezentă în 36 de țări. În octombrie 2010 avea 35 de milioane de utilizatori înregistrați. În decembrie 2010, Groupon a refuzat o ofertă de preluare de către Google în valoare de 6 miliarde de dolari.
            Acest gen de companii, pentru ca sunt numeroase astazi, i-au legatura cu diferite firme si le propun un contract prin care ei se angajeaza sa faca firmei publicitate la utilizatorii site-ului prin intermediul trimiterii de email-uri, banere publicitare pe anumite site-uri si nu numai, pentru un produs supus unei reduceri,pentru o anumita perioada de timp stabilita, contracost. Costul unui astfel de serviciu variaza intre 20-30 % din valoarea produsului. Utilizatorii achizitioneaza vouchere ale respectivei promotii, printeaza voucherul si se duc sa-si revendice produsul achizitionat la firma care il ofera. Si Tnt Brothers a achizitionat serviciile acestui gen de site pentru orasul Bucuresti, in toamna lui 2011, a fost o idee buna de promovare care a adus profit firmei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu