joi, 22 decembrie 2011

CERCETĂRI DE MARKETING ONLINE (6)


Am mai căutat pe Internet şi alte posibilităţi de realizare a cercetărilor online. În acest sens, am găsit un serviciu online care permite crearea unor chestionare, care să poată fi completate pe Internet, pentru ca în final, rezultatele să fie centralizate sub formă de tabele şi grafice. Acest serviciu poartă numele KESTIONARE.RO şi poate fi accesat la adresa cu acelaşi nume: http://www.kestionare.ro

Funcţionarea acestui serviciu este similară cu cea a Google Docs, chestionarele fiind destul de asemănătoare. Cu toate acestea, există şi unele diferenţe care se constituie în avantaje, dar şi în dezavantaje faţă de aplicaţia discutată în săptămânile trecute. Aceste avantaje şi dezavantaje vor fi prezentate în cele ce urmează.

Un prim avantaj al aplicaţiei oferite de kestionare.ro este reprezentat de posibilitatea utilizării  unei varietăţi mai mari de scale, fiind disponibile majoritatea scalelor utilizate în mod curent în chestionare. De exemplu, poate fi utilizată scala de ordonare a variantelor de răspuns sau scala cu sumă constantă, care nu sunt disponibile în Google Docs (vezi figurile de mai jos). 













Un alt punct slab întâlnit la Google Docs este acela că în cazul unor întrebări de tip „Grid” nu se poate defini şi opţiunea „Nu cunosc”, pe care sa o folosească anumiţi respondenţi care nu pot răspunde la o parte din aspectele conţinute într-un tabel. Un astfel de inconvenient este înlăturat de kestionare.ro, unde poate fi definit şi un astfel de tabel (vezi figura de mai jos).







Pentru a evita completarea chestionarului în mod repetat de către aceeaşi persoană, kestionare.ro restricţionează utilizarea link-ului de pe acelaşi calculator. Astfel, odată ce chestionarul a fost completat de către un respondent, acesta nu mai poate fi accesat de pe acelaşi calculator, utilizatorul primind mesajul „Kestionarul a fost deja completat de dvs!”.

Pentru cei mai puţin iniţiaţi în conceperea chestionarelor, serviciul pune la dispoziţie şi o listă de chestionare predefinite, cum ar fi chestionare de satisfacţie în muncă, evaluarea conducerii, identificarea concurenţilor etc. Din această listă se pot selecta anumite chestionare şi utilizate ca atare sau modificate în funcţie de obiectivele cercetării.

Dincolo de avantajele menţionate mai sus, kestionare.ro are şi un mare dezavantaj, în special pentru studenţi. Acesta constă în faptul că serviciul este unul plătit. Există şi posibilitatea utilizării gratuite dacă îţi faci un cont pe site, dar facilităţile sunt mai puţine decât în cazul utilizării pe bază de abonament. Principalele facilităţi disponibile în cele două variante sunt prezentate în figura de mai jos.

Principalul dezavantaj al serviciului gratuit este că nu pot fi definite mai mult de 10 întrebări, ceea ce de multe ori este prea puţin pentru a culege toate informaţiile necesare cercetării. La acest dezavantaj se adaugă şi imposibilitatea exportului datelor in Excel, ceea ce face imposibilă o prelucrare ulterioară din care să fie obţinute noi informaţii. Astfel, cercetătorul trebuie să se rezume la raportul prelucrării furnizat de aplicaţie. Toate aceste inconveniente pot fi înlăturate dacă se optează pentru varianta abonamentului PRO, pentru care se plăteşte o taxă de 19 Euro pe lună.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu