miercuri, 21 decembrie 2011

SMO pentru promovarea zonei Lacului Sfânta Ana Articolul 6. Campanie de promovare pe bloguri

În articolul anterior am prezentat câteva idei de promovare a zonei respective, utilizeând pe cea mai mare rețea social, adică Facebook-ul. În afară de rețelele sociale, cum sunt Facebook, Twitter, Hi5, LinkedIn etc., există și alte medii sociale. Un alt categoriu este reprezentat de către blogurile. În România sunt aproximativ trei milioane de cititori de bloguri, conform statisticilor SATI. În acest context, dorinţa companiilor de a desfăşura campanii în acest mediu este una cât se poate de legitimă. La workshop-ul “Campanii de promovare pe bloguri” vom găsi cele mai bune metode pentru a comunica eficient cu bloggerii, pentru a stabili obiective realiste pentru o astfel de campanie şi pentru a măsura corect rezultatele la final de campanie. Prima sesiune a workshop-ului se adresează companiilor mici sau mari care nu au rulat până acum campanii pe bloguri şi vor să afle cum să o facă, sau dacă merită pentru business-ul lor. A doua sesiune se adresează în primul rând companiilor care au mai lucrat cu bloggeri şi vor să găsească soluţii la probleme concrete de care s-au lovit, ori îşi doresc să afle cum să măsoare mai bine rezultatele unei astfel de campanii.
Prima campanile de publicitate pe bloguri în România, a fost lansată în anul 2007. O campanie complet neconvențională, în carea majoritate a blogurilor participante s-au implicat pentru a susține acest domeniu, pentru a arăta că poate eaduce rezultate. Licitația organizată a fost câștigată de Marktonline.ro, care în urma campaniei respective a ajuns în topul magazinelor online ca traffic, aceasta crescând cu peste 60% în urma campaniei și menținându-se la acest nivel pentru mai multe luni. Campania a costat 30.000 RON, a avut bannere, articole și link-uri în articole, și majoritatea blogurilor care și-au anunțat participarea, deși nu aveau nicio obligație contractuală, au implementat majoritatea componentelor campaniei.
Având în vedere statisticile și exemplele din acest domeniu, se pare că o campanile prin bloguri ar fi benefică pentru promovarea zonei lacului Sfânta Ana. Blogul respective ar avea avantajele următoare: interacțiune cu turiștii actuali și potențiali, obținerea de feedback rapid, generarea de buzz în jurul zonei, are efecte immediate, conținutuol este credibil. Blogurile în general sunt dinamice, interactive. Ceea ce trebuie luat ăn atenție este că campaniile se adaptează la bloguri și nu bloguri la campanile.
Îm primul rând trebuie stabilit strategia campaniei de promovare, care se începe cu răspunderea la următoarele întrebări: cum se va derula campania? Care este mecanismul campaniei? Care esre perioada de timp a campaniei? Ce bloguri vor fi incluse în campaniei?
Deci trebuie contactate bloggeri pentru campanie. Înainte de a contacta un blogger trebuie citit conținutul blogului. Pentru a promova zona turistică am căutat bloguri turistice, cum sunt http://travelblogs.ro, http://www.tvtravel.ro, http://blog.turism-360.ro, http://travel-blog.ro, http://www.blogturism.ro. După contactarea și negociarea serviciilor de promovare cu bloggerile paginilor sus enumerate trebuie urmărite eficiența lor. Aceasta se poate face cu urmărirarea numărului de afișări pentru articole, numărul de clickuri pe linkuri, numărul de comentarii, generarea de buzz în mass-media, optimizarea poziției în Google. Stilul bloggerilor se diferă, de aceea este recomandat ca fiecare să scrie în stilul lui natural. Folosind blogurile alese, camapania va fi mai ieftină, deoarece sunt bloguri locale. Țelul principal este promovarea zonei în țara noastră. Scopul următor este promovarea zonei în afara graniței. Dacă Campania pe piața inetrnă adduce success și bani sufucienți pentru inițializarea unei campanile de promovare prin bloguri naționale cu mare success, atunci aceasta va fi pasul următor.
Cautînd pe internet nu este greu de studiat cum trebuie făcut o campanile de success utilizând blogurile, care sunt tacticile cele mai populare și eficiente. Sunt pe părere că, cu cât apare în mai multe medii sociale articole, postări, bannere despre zonă cu atât este mai posibil atragera vizitatorilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu