duminică, 18 decembrie 2011

Codul QR

Codul QR ( Quick Response ) este un cod de bare 2D si a fost creat de o
societate japoneza in 1994. Acestia au vrut sa creeze un cod de bare capabil sa
ofere un raspuns foarte rapid atunci cand e scanat. Cresterea popularitatii
codului QR a crescut odata cu aparitia smartphone-urilor si raspandirea retelei
3G. Un Qr code poate stoca informatii mai multe decat alte coduri de bare, spre
exemplu un maxim de 7089 caractere numerice si 4296 de caractere
alfanumerice. Pentru ca acest cod sa poata fi folosit trebuie sa fie mai intai
generat utilizand generatorul online. Dupa ce codul a fost creat si contine toate
informatiile dorite in interior, se foloseste un cititor cum ar fi scanerul care trebuie conectat la computer.




















A doua modalitate de aplicare este cea instalata pe telefonul mobil, cu ajutorul
camerei foto se scaneaza codul, unde camera este necesar sa aiba focalizare
automata pentru a putea scana rapid si precis codul. Generarea codurilor QR se
poate utiliza pentru foarte multe produse, de exemplu:

  • Crearea unei carti de vizita prin incorporarea unui cod QR pe ea
  • Crearea unui vCard si sa le utilizeze in semnatura fiecaruia pentru pagina web
  • Detaliile de acces WIFI (codul poate fi scanat cu telefonul si se pot conecta cu usurinta intr-un loc la WIFI-ul respectiv)
  • Bookmark-ul pentru salvarea directa a paginii web
  • Pentru scrierea de comentarii ale produselor aflate pe raft sau pe pagina web
  • Tricouri cu coduri QR (cei interesati scaneaza codul si ajung pe site-ul promovat in codul QR )
  • Promotii in magazine (spre exemplu se pot oferi gratuitati celor care dau like paginii de Facebook a firmei sau celor care dau un tweet pe Twitter)

Codurile QR sunt utilizate cu regularitate impreuna cu telefoanele mobile, avand acces rapid la anumite site-uri unde pot fi utilizate coduri pentru a stoca adrese URL.















Parerea mea este ca aceste coduri QR ar trebui sa vina insotite de un mesaj de genul “scanand acest cod QR poti beneficia de o reducere de 20% la produsul....” iar detaliile campaniei promotionale sa poata fi accesate doar prin scanarea codurilor cu ajutorul smartphone-ului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu