joi, 22 decembrie 2011

O rotita din mecanismul Google/Twitter

Cam la sfarsitul lui Noiembrie cei de la Bing au recunoscut ca au inceput sa foloseasca semnale din social media pentru a ordona rezultatele unei cautari pe motorul de cautare. Cum e si normal, in cateva zile si cei de la Google au lansat un comunicat in care si ei recunosc ca folosesc diverse semnale din social media pentru a prezenta user-ilor de Google Search cele mai relevante rezultate.
Toata luna Decembrie discutiile din industria SEO s-au invartit in jurul acestui subiect si al metodelor pe care trebuie sa le folosesti, astfel incat o campanie de Social Media sa influenteze si campania de SEO.
Atunci hai sa vedem 6 semnale din Social Media la care se uita si nu se uita marele Google:
1. Google foloseste in mare parte Twitter-ul pentru a determina popularitatea si relevanta unui link. Facebook-ul e un big black box pentru Google si o sa ramana asa pentru ceva timp de acum incolo.
2. rel=”nofollow” nu are nicio valoare pe twitter. In general rel=”nofollow” este folosit pentru a avertiza motoarele de cautare ca linkul marcat nu trebuie luat in calcul pentru un eventual ranking.
3. Daca vrei sa ajungi cat mai sus pe o anumita cautare pe Google cu un articol si vrei sa te folosesti de twitter, conteaza foarte mult numarul de RT-uri pentru pagina targetata. Astfel Google isi da seama ca acel articol e apreciat de comunitate si e foarte relevant pentru cautarea pe care o targetezi.
4. Google iti calculeaza pe twitter un asa zis a “Author authority, este independent de Page Rank si este folosit in cazuri particulare pentru a determina cata greutate sa atribuie unui link.
5. Ca sa ajungi pe prima pozitie incearca sa primesti cat mai multe RT-uri de la persoane care au ceva autoritate pe twitter, adica au un numar mare de followeri si sunt relevanti pentru subiectul pe care il abordezi. In afara de ranking o sa primesti si ceva trafic daca ajungi in timeline-ul persoanei respective.
6. Incearca sa cresti valoarea paginei tale de twitter, sa generezi cat mai multe linkuri de pe twitter si de pe alte site-uri. Te va ajuta foarte mult sa iti cresti “Author authority-ul”.
Cum am precizat, aceste semnale se refera doar la Twitter, pentru ca Google nu are acces la pleada de conversatii de sharing de pe Facebook.
Oricum un mic sfat , nu va bazati strategia de link building pe linkurile primite de pe twitter. Un link de pe un domeniu cu pagerank autoritate va fi mult bun decat cateva zeci de RT- primite. Social Media e o componenta a campaniei de link building.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu