miercuri, 21 decembrie 2011

Cum să îți organizezi postările, astfel încât să atragă cât mai mulți fani?

Când o firmă are o pagină de Facebook, cel mai important lucru este să știe cum să atragă cât mai mulți vizitatori, care să acceseze în mod frecvent pagina. Pentru asta foarte multe siteuri apelează la postarea subiectelor de discuții, la care vizitatorii pot da like-uri sau la care pot să participe activ prin intermediul comentariilor.

Cu toate acestea este foarte imortant ca cel care se ocupă de pagină să știe cât de frecvent și la ce intervale de timp trebuie postate noutațile, sau în ce moment al zilei este bine să se lanseze un nou subiect.

Conform Mashable.com cel mai bun moment pentru o posta orice noutate este atunci când ultima stire postată dispare din lista de noutăți ai fanilor firmei.

Dacă postați prea des, inițial se poare observa o creștere în activitate pe pagină însă pe termen lung se pierd fani, deoarece în momentul în care vizitatorii văd două postări de la aceeași firmă în lista lor de noutăți, vor considera ca fiind prea mult și mai devreme sau mai târziu nu vor mai dori să fie fani ai paginii respective.Dacă se postează prea rar, atunci se pierd ocazii în care ar putea aduna fani care ar putea deveni potențiali cmpărători, consumatori al produsului/serviciului respectiv. Până la urmă, cu cât este mai mare numarul de fani ai paginii, cu atât mai multe postări ar trebui publicate, însă atenție, fără să întrecem măsura.

Deoarece nici o postare nu este la fel, și timpul în care se califică ca fiind o noutate și timpul în care trezește interes, variază. Pentru asta este indicat să se calculeze o medie a duratei de viață a postării. Acest lucru se poate calcula prin comapararea duratei de viață a unei fotografii postate cu duratae de viață al unui articol postat sau se poate calcula o medie între postări la diferite ore ale zilei. Cu toate acestea trebuie reținut că fiecare postare este diferită astfel nu se poate previziona cu exactatitate durata ei de viață.

Am menționat anterior că cel mai bine este să lansezi o noutate atunci când știrea lansată anterior dispare din lisa de noutăți ale fanilor. Însă în acest caz apare întrebarea, cum știu când dispare o noutate din lista lor, mai ales atunci când pagina are peste 5000 de fani. Acest lucru se poate deduce cu ajutorul monitorizării activității fanilor pe site privind postul respectiv. Mai exact numărul likeurilor și al comentariilor va scădea pe poment ce acea postare dispare din lista de noutăți ale fanilor.

Activitatea din jurul unei postări se poate măsura folosind commenturile sosite la acea postare, avantajul acestuia fiind faptul că se poate urmări exact momentul în care s-a trimis comentariul. Dezavantajul însă este că majoritatea nu lasă comentarii, din acest motiv o metodă mai eficientă este numărarea like-urilor. Principalul motiv pentru asa este faptul că fanii dau mai des like decat să posteze un comentariu.Acest lucru se poate măsure efectiv prin înregistrarea într-un fișier excel suma likeurilor din fiecare oră, după care se face un grafic (vezi graficul de mai jos) care să reprezinte evoluția acestora.


După ce ghraficul devine plat, se poate spune că acea postare nu mai este vizitată și a ieșit din lista de noutăți a fanilor.După monitorizarea în acest fel a cel puțin 15-20 de postări, se poate calcula o medie a duratei de viață a postării.

De regulă postările pe siteuri cu peste 2 millioane de fani au o durată de viață de 22 de ore si 50 de minute. Asta înseamnă că o postare/ zi ar trebui să fie de ajuns. Cu toate acestea trebuie acordtă o atenÈ›ie sporită ”extremelor” deoarece sunt postări care au performanÈ›e reduse È™i ca atare dupa 9-10 ore devin neinteresante, în cazul acesta trebuie lansată o nouă postare mult mai repede. Dar sunt È™i cazuri în care o postare poate atrage fani È™i comentarii chiar È™i după 50 de ore, în acest caz trebuie amânata lansarea noii postări.

Aceste practici am observat pe pagina a două emisiuni din țară, anume Vocea României și Next Top model. In fiecare zi apare o postare de la ei, cu tot felul de noutăți și este clar că în acest fel atrag interesați și crește și audiența acestor emisiuni.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu