joi, 22 decembrie 2011

Google Analytics




Recent, pe parcursul cursurilor de internet marketing mi-am înfiinţat un site, cu un subiect pe care îl consider interesant şi doresc să îl păstrez cît mai mult timp şi să urmărec ce se întâmplă în timp cu acest site.
Pentru a putea a putea urmări ceea ce se întămplă cu site-ul meu o să folosesc Google Analytics care reprezintă un set superb de instrumente şi este realmente aproape obligatoriu pentru webmasteri. Funcţionalitatea sa include urmărirea vizitatorilor (noi şi repetaţi), sursele de trafic (motorul de căutare şi referenţii site-ului), adresele vizitatorilor, comportamentul vizitatorilor, tendinţele vizitatorilor şi multe, multe altele.
Informaţiile sunt adunate dintr-un simplu cod Javascript plasat pe lângă subsol în codul HTML al fiecărei pagini.

 

Instalarea Google Analytics este un proces foarte simplu şi direct. Pentru a putea accesa trebuie să vizităm www.google.com/analytics şi ne înregistrăm utilizând contul Google. După aceea introducem URL-ul site-ului pe care dorim să-l urmărim.
Google ne oferă un fragment unic de cod Javascript, pe care trebuie să-l plasăm în fişierul template al software-ului site-ului nostru, ori să-l adăugăm manual pe pagină.
Urmărirea începe imediat ce a fost plasat codul Javascipt, iar profunzimea reală a informaţiilor pe care le oferă lasă foarte puţin de dorit. Spre deosebire de alte programe gratuite pentru urmărirea vizitatorilor, care impun adesea utilizarea de butoane sau însemne iritante şi amatoreşti, Google Analytics rulează pur şi simplu discret în fundal, colectând informaţiile necesare fără niciun semn vizibil la prezenţei sale.
Google Analytics face o treabă foarte bună în înregistrarea expresiilor-cheie utilizate în absolut toate raportările de căutare la site-ul nostru. Căutând în jos printre rezultate, este posibil să identificăm termeni care să merite optimizare ulterioară. Uneori putem fi surprinşi de felul în care oamenii ne găsesc site-ul; accesăm funcţia aceasta din meniul Trafic sources >> Keywords.
Elementele de bază ale lui Google Analytics sunt destul de impresionante, totuşi funcţiile superioare ale serviciului sunt cele care-i dau adevărata măsură a valorii.
Fiecare călătorie întreprinsă de un client prin site-ul nostru poate fi descompusă în patru etape, care pot fi toate urmărite cu ajutorul Google Analytics.
Cele patru etape sunt:
·         Pagina de destinaţie – unii dintre vizitatorii care revin pe site o vor face scriind adresa site-ului direct în browserul lor, dar toţi vizitatorii noi vor găsi site-ul prin intermediul unui motor de căutare, al unei reclame sau al unui link inbound de la alt site.
·         Calea pâlnie” (Funnel) – efectul de pâlnie este procesul prin care ne deplasăm utilizatorul de la pagina de destinaţie la colectarea de informaţii şi la money page, încurajând fidelitatea lui în decursul procesului respective.
·         Money page – este locul unde utilizatorul are oprtunitatea de a finaliza unul dintre obiectivele noastre, indiferent dacă este vorba despre descărcarea unei broşuri sau despre achiziţia unui produs.
·         Funalizarea obiectivului – dacă utilizatorul a finalizat un obiectiv este recomandabil să fie trimis la o pagină de confirmare sau de mulţumiri, unde există detalii.

În acest articol mi-am propus să vorbesc despre Google Analytics pentru că acest serviciu joacă un rol important într-un site, dacă ne propunem să ajungem totuşi într-un top pe internet. Pentru că acum internetul este “instrumentul” cel mai utilizat pentru orice tip de activitate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu