Recent, pe
parcursul cursurilor de internet marketing mi-am înfiinţat un site, cu un
subiect pe care îl consider interesant şi doresc să îl păstrez cît mai mult
timp şi să urmărec ce se întâmplă în timp cu acest site.
Pentru a putea a putea urmări ceea ce se
întămplă cu site-ul meu o să folosesc Google Analytics care reprezintă un set
superb de instrumente şi este realmente aproape obligatoriu pentru webmasteri.
Funcţionalitatea sa include urmărirea vizitatorilor (noi şi repetaţi), sursele
de trafic (motorul de căutare şi referenţii site-ului), adresele vizitatorilor,
comportamentul vizitatorilor, tendinţele vizitatorilor şi multe, multe altele.
Informaţiile sunt adunate dintr-un simplu cod
Javascript plasat pe lângă subsol în codul HTML al fiecărei pagini.
Instalarea Google Analytics este un proces
foarte simplu şi direct. Pentru a putea accesa trebuie să vizităm www.google.com/analytics şi ne înregistrăm
utilizând contul Google. După aceea introducem URL-ul site-ului pe care dorim
să-l urmărim.
Google ne oferă un fragment unic de cod
Javascript, pe care trebuie să-l plasăm în fişierul template al software-ului
site-ului nostru, ori să-l adăugăm manual pe pagină.
Urmărirea începe imediat ce a fost plasat
codul Javascipt, iar profunzimea reală a informaţiilor pe care le oferă lasă
foarte puţin de dorit. Spre deosebire de alte programe gratuite pentru
urmărirea vizitatorilor, care impun adesea utilizarea de butoane sau însemne
iritante şi amatoreşti, Google Analytics rulează pur şi simplu discret în
fundal, colectând informaţiile necesare fără niciun semn vizibil la prezenţei
sale.
Google Analytics face o treabă foarte bună în
înregistrarea expresiilor-cheie utilizate în absolut toate raportările de
căutare la site-ul nostru. Căutând în jos printre rezultate, este posibil să
identificăm termeni care să merite optimizare ulterioară. Uneori putem fi
surprinşi de felul în care oamenii ne găsesc site-ul; accesăm funcţia aceasta din
meniul Trafic sources >> Keywords.
Elementele de bază
ale lui Google Analytics sunt destul de impresionante, totuşi funcţiile
superioare ale serviciului sunt cele care-i dau adevărata măsură a valorii.
Fiecare călătorie întreprinsă de un client
prin site-ul nostru poate fi descompusă în patru etape, care pot fi toate
urmărite cu ajutorul Google Analytics.
Cele patru etape
sunt:
·
Pagina de destinaţie
– unii dintre vizitatorii care revin pe site o vor face scriind adresa
site-ului direct în browserul lor, dar toţi vizitatorii noi vor găsi site-ul
prin intermediul unui motor de căutare, al unei reclame sau al unui link
inbound de la alt site.
·
Calea “pâlnie” (Funnel) – efectul de pâlnie este procesul prin care
ne deplasăm utilizatorul de la pagina de destinaţie la colectarea de informaţii
şi la money page, încurajând fidelitatea lui în decursul procesului respective.
·
Money page – este
locul unde utilizatorul are oprtunitatea de a finaliza unul dintre obiectivele
noastre, indiferent dacă este vorba despre descărcarea unei broşuri sau despre
achiziţia unui produs.
·
Funalizarea
obiectivului – dacă utilizatorul a finalizat un obiectiv este recomandabil să
fie trimis la o pagină de confirmare sau de mulţumiri, unde există detalii.
În acest articol
mi-am propus să vorbesc despre Google Analytics pentru că acest serviciu joacă
un rol important într-un site, dacă ne propunem să ajungem totuşi într-un top
pe internet. Pentru că acum internetul este “instrumentul” cel mai utilizat
pentru orice tip de activitate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu