joi, 22 decembrie 2011

Reclama prin intermediul banner-ului(part I)art.4

Banner-ul este o imagine mică, amplasată pe o pagină Web, ce conţine o legătură. Legătura din banner duce către site-ul companiei ce îşi face reclamă prin intermediul acelui banner, aşa că, atunci când cineva apasă pe banner, este trimis spre site-ul respectiv.
Banner-ul poate fi amplasat oriunde pe o pagină Web şi poate varia ca formă şi dimensiune.
Reclama prin intermediul banner-ului a fost introdusă pentru prima oară în octombrie 1994, pe paginile unei reviste ce este publicată pe Web, revista Hot Wired, varianta on-line a revistei tradiţionale Wired. De atunci, banner-ele s-au răspândit peste tot pe Web. Majoritatea banilor cheltuiţi pentru publicitate pe Internet, sunt cheltuiţi pe bannere. Singurul motiv pentru care banner-ele sunt atât de populare în publicitatea pe Web, este pentru că creatorii de publicitate cred că le înţeleg. Ele arată ca şi reclamele din reviste. Şi datorită acestei similarităţi superficiale, se pare că şi utilizatorii le acceptă în context. Studiile au arătat că doar o mică parte a utilizatorilor sunt deranjaţi de bannere, pe când alţii chiar sunt atenţi la acestea pentru a nu rata ocaziile de a cumpăra produse la preţuri mici.

Banner-ele reprezintă cea mai „pură” aplicare a publicităţii tradiţionale pe Web. Ca şi în cazul reclamelor tradiţionale, banner-ele trebuie să fie suficient de persuasive, într-un spaţiu mic; spre deosebire de reclamele tipărite, banner-ele au un efect care este direct şi precis măsurabil: numărul utilizatorilor care apasă pe banner poate fi măsurat. Şi mai mult, acest număr poate fi înregistrat de cel care cumpără bannerul, şi nu de cel care îl publică. Există companii specializate ca thecounter.com şi counter.com care pot genera rapoarte de trafic, cu privire la numărul de utilizatori ce au folosit bannerul şi multe alte detalii tehnice.

Bannere-le au apărut ca un simplu mecanism pentru a trimite utilizatorii de Web de la pagina sponsorizată de o companie, către pagina companiei.
Există multe metode la dispoziţia celor care îşi fac publicitate pe Web, pe lânga banner. Conţinutul este cel mai important lucru pe Web: utilizatorii nu navighează la întâmplare, urmând bannere-le ce le apar în faţa ochilor. Ei navighează în căutarea informaţiilor: să găsească răspunsul la o întrebare, să rezolve o anumită problemă, să găsească ceva. Acest „ceva” poate fi un lucru distractiv, dar navigarea nu este. Iar, cum în multe ţări, Internetul este plătit pentru timpul petrecut on-line, mulţi utilizatori sunt îngrijoraţi de costuri, limitându-se.
Bannere-le nu funcţionează aşa cum se spera deoarece nu fac parte din procesul de căutare al navigatorilor pe Web. Pentru ca reclama pe Web să aibă succes, mesajul comercial trebuie să fie inclus cumva în acest obicei de căutare şi să nu fie separat, independent şi uşor de ignorat.

Alegerea locatiei pentru banner

Pentru orice fel de reclamă, principalul element care îi asigură eficienţa este locaţia. Pe Web, există două aspecte legate de locaţie: pe ce pagină este banner-ul plasat şi unde pe pagină este afişat. Pagina pe care va fi amplasat banner-ul va fi unul din factorii decisivi pentru succesul reclamei. Amplasarea pe o pagină bună – una care atrage publicul ţintă pentru reclamă – merită, chiar dacă costurile ar putea fi destul de mari. Potenţiali clienţi nu vor folosi banner-ul decât dacă îl vor vedea. Paginile Web ale organizaţiilor sau indivizilor ce au subiectul legat de produsele sau serviciile cărora se doreşte să li se facă reclamă, sunt cele mai bune pagini pentru amplasarea banner-elor. Se ajunge astfel la un parteneriat. Cei care îşi fac reclamă sunt de acord că orice vizitator al site-ului lor, este un potenţial vizitator al altui site, de preferinţă, unul care nu este în competiţie directă. Această metodă de marketing încrucişat este familiară pentru vânzarea en-detail, unde mai multe produse de la companii non-concurente, sunt vândute într-un pachet comun. Pe Web, acest gen de alianţe devine tot mai popular. Companiile semnează contracte prin care fac schimb de bannere.
Aşa cum este importantă pagina pe care este plasat banner-ul, şi locul din pagină unde banner-ul este afişat este foarte important. Paginile Web sunt, de cele mai multe ori, mai înalte decât poate afişa monitorul calculatorului, aşa că vizitatorii vor trebui să parcurgă pagina de sus în jos. Cercetările au dezvăluit că banner-ele ce apar în prima parte a paginii – partea vizibilă pe monitor imediat ce este accesată pagina – oferă o cotă de răspuns de 3,5-4%, faţă de doar 0,5% pentru banner-ele din partea de jos a paginii.
Acest lucru are un efect interesant asupra plasării banner-elor în multe publicaţii on-line, în special în cazul ziarelor. În media tradiţională, majoritatea ziarelor nu au reclame pe prima pagină, iar cele care au, le poziţionează departe de titlu. Multe ziare „de calitate” pun reclame pe prima pagină, dar doar în partea de jos, în dreapta sau în stânga.
Bannere-le de pe Web nu ar avea succes deloc dacă s-ar aplica aceaşi metodă de plasare. De fapt, banner-ul trebuie să fie aşezat cât mai sus în pagină, având la fel de multă importanţă ca şi titlul. De altfel, cititorii cunosc deja numele ziarului. Atenţia pentru banner-ul sponsorului este cel mai important lucru.
Abilitatea de a menţine cota de succes a banner-ului a fost folosită inteligent de agenţiile de publicitate. Compania DoubleClick a conceput un program inteligent ce modifica poziţia sau aspectul banner-ului, în funcţie de statisticile colectate, pentru a menţine o cotă de răspuns cât mai mare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu