joi, 22 decembrie 2011

Top 30 cele mai folosite metode si unelte SEO


SEO sau Search Engine Optimisation este procesul prin care un site este promovat in randul rezultatelor motoarelor de cautare gen Google. Imbunatatirea pozitiei conduce la cresterea traficului spre site-ul respectiv, a numarului de vizitatori si astfel, in mod indirect, si a numarului de vanzari.

Pentru a pune în perspectivă importanţa SEO trebuie să ştiţi că un sit

e aflat pe p

oziţia a 10-a pe prima pagină a G

oogle va avea un CTR (click-through rate – procentaj de persoane care accesează linkul) de doar 2%, pe când primul rezultat va avea mai mult de 34% – de 17 ori mai mult. Bineînţeles, aceste procentaje variază de la site la site, de la un domeniu la altul, dar proporţia se păstrează.

Înainte de a elabora cele mai folosite tehnici, resurse şi unelte de SEO, trebuie să pomenim şi cele 3 aspecte sau etape ale procesului:

1. Analiza cuvântului/cuvintelor cheie de căutare. Înainte de a crea site-ul este important să stabilim foarte clar pentru ce cuvinte de căutare dorim ca site-ul nostru să fie găsit. Un exemplu ar putea fi “pensiune Braşov”. Primul pas în SEO constă în examinarea acestei fraze, analizând competiţia, numărul de căutări şi găsirea sinonimelor. Deşi poate părea complicat, în curând vom enumera principalele unelte ce pot uşura mult munca.

2. Adaptarea conţinutului pentru motoarele de căutare. Deşi principalul destinatar al articolelor şi informaţiilor de pe un site web este vizitatorul, este important ca şi Google, Yahoo sau Bing să înţeleagă şi să aprecieze aşa cum dorim calitatea conţinutului. Vom trece în revistă toate tehnicile ce ţin de on-page SEO – sau optimizarea la nivel de site.

3. În fine, partea de off-page SEO este cea mai importantă şi cea mai laborioasă. În această etapă webmasterul încearcă să crească autoritatea propriului site prin acumularea de linkuri relevante şi valoroase. În acest top menţionăm şi câteva dintre cele mai eficiente şi mai folosite metode de “backlinking”, dar şi de indexare.

Acum, având o imagine de ansamblu în ceea ce priveşte optimizarea pentru motoarele de căutare, vom detalia top 30 cele mai frecvent folosite metode, tehnici şi unelte SEO.

Unelte pentru analiza cuvintelor şi frazelor de căutare

1. Google Adwords Keyword Tool (http://www.webmaster-toolkit.com/keyword-research-tool.shtml) – aceasta este probabil principala “armă” a tuturor celor care au atins succesul când vine vorba de online. Acest instrument arată numărul de căutări lunar corepunzător oricărei fraze, nivelul competiţiei, sugerează căutări similare şi prezintă trendurile fiecărui cuvânt. Un domeniu bine ales poate reduce substanţial lucrul necesar, în timp ce o căutare prea competitivă sau cu prea puţin trafic poate fie echivalentă cu dezastrul încă de la început. Astfel, acest “tool” este indispensabil în primele faze ale oricărui proiect.

2. Deşi unealta oferită de Google este cu adevărat puternică, Microsoft Ad Center Funnel (http://adlab.microsoft.com/) completează arsenalul oferind un indice al intenţiei de cumpărare. E important ca un site să fie ţintit către o audienţă dornică să cumpere produsele şi serviciile oferite.

3. Alte instrumente similare accesibile gratuit sunt SEO Book Keyword Tool(http://tools.seobook.com/) şi Overture(http://www.seochat.com/seo-tools/keyword-suggestions-google/). Deşi nu se compară cu variantele plătite sau cu rezultatele date de Google, şi aceste unelte pot contribui în mod favorabil prin rezultatele suplimentare.

4. Deşi există foarte multe variante plătite vom enumera doar cele mai folosite 3 “tool”-uri de research – Niche Bot(http://nichebotclassic.com/), Market Samurai(http://www.marketsamurai.com/) şi Keyword Ninja(http://www.keywordninja.com/).

5. Folosirea corectă a tag-urilor HTML. Orice document web are conţinutul încadrat de către aşa numitele tag-uri sau etichete. Câteva dintre acestea sunt deosebit de importante când vine vorba de SEO – title, h1, h2, h3, bold. Pentru a favoriza poziţia unui site pe Google este foarte important ca webmasterul să folosească cuvintele cheie găsite la primul pas între aceste tag-uri. Revenind la exemplul menţionat anterior, dacă cuvântul cheie este “pensiune Braşov” este important ca site-ul web să aibă în titlu “pensiune Braşov”, iar aceeaşi frază de căutare trebuie să se regăsească şi în headere, respectiv ca text îngroşat.

6. Totuşi folosirea “keyword”-urilor nu trebuie făcută excesiv. Densitatea sau frecvenţa acestora în text trebuie să se încadreze în intervalul 2-4%. Este destul de greu să urmăreşti îndeaproape acest aspect de fiecare dată când postezi un nou articol, dar Keyword Density Analyzer de la SEO Book(http://tools.seobook.com/general/keyword-density/) face acest proces extrem de facil.

7. Pentru a obţine autoritate şi încredere atât din partea Google cât şi din partea întregii comunităţi este important ca fiecare bucăţică de cod de pe site să fie în conformitate cu standardele Consorţiului Internaţional. Validatorul HTML şi CSS oficial este oferit aici – http://validator.w3.org/

Unelte off-site

8. Pentru a avea success pe Internet primul pas constă în inetelgerea pieţei şi a concurenţei. Cel mai folosit insturment pentru analizarea competitei este SEO Digger (http://seodigger.com/), acum cunoscut ca SEM Rush(http://www.semrush.com/sem.html) în urma achiziţionării de către o companie mai mare. Această unealtă oferă o privire amănunţită şi detaliată dincolo de cortina bătăliei pentru pagina întâi a Google. De la trafic la linkuri până la analiza detaliată a autorităţii concurenţei, SEM Rush oferă un avantaj net celor care îl utilizează.

9. Pentru a nu pierde niciun client este important ca site-ul web să se încarce repede şi fără niciun fel de delay. Pentru a verifica viteza de conexiune a serverului Dumneavoastră şi pentru a înţelege ce îmbunătăţiri trebuie aduse puteţi folosi Speed Testerul oferit de Link Vendor (http://www.linkvendor.com/seo-tools/speedtester.html).

10. Alexa (http://www.alexa.com/) este un simplu site ce oferă o serie de informaţii foarte importante legate de statutul SEO al unei pagini web. Alte unelte se focalizează pe analiza numărului de linkuri sau a Page Rank-ului, dar Alexa clasifică website-urile în funcţie de numărul de vizitatori şi consideră că un site este cu atât mai important cu cât este mai des vizitat.

11. Google notează fiecare site cu o notă de la 1 la 10. Acest indice este numit Page Rank(PR) şi este o reprezentare aproximativă a valorii şi autorităţii site-ului respectiv. Cu cât PR-ul este mai mare cu atât poziţia în rezultatele de căutare este mai ridicată. Pentru a verifica PR-ul oricărei pagini web puteţi folosi Google Page Rank Checker (http://checkpagerank.net)

12. Un alt indicator extrem de important în ceea ce priveşte SEO este numărul de linkuri şi provenienţa acestora. Cea mai folosită resursă în acest domeniu este oferită de Yahoo – Yahoo Site Explorer (http://siteexplorer.search.yahoo.com/)

Deşi toate aspectele prezentate mai sus sunt extrem de importante şi niciunul nu trebuie neglijat, 90% dintre eforturile de promovare a unui site web trebuie direcţionate spre “link building” – construcţia de linkuri. În continuare vom enumera cele mai folosite şi mai facile tehnici de obţinere a acestora.

Link Building

13. Link Baiting-ul este probabil metoda cea mai naturală de a capta linkuri. Ideea este extrem de simplă şi totuşi de multe ori dificil de implementat – creerea de conţinut interesant, informativ şi contorversat, demn de “share”-uit.

14. Comentariile pe bloguri. Atunci când cineva comentează pe un alt blog există de obicei posibilitatea de a plasa un link către site-ul propriu. Comentând pe foarte multe bloguri legate de site-ul propriu, acea persoană poate acumula destul de multe linkuri. Principalul dezavantaj este că majoritatea comentariilor pot fi percepute ca spam dacă nu sunt extrem de pertinente la subiectul articolului.

15. Marketing prin articole. Un webmaster poate scrie o serie de articole incluzând şi un link către propriul site. Acestea sunt apoi publicate pe Internet, în directoare special create pentru astfel de scopuri.

16. Semnături pe forumuri. Înscrierea pe un nou forum permite şi alegerea unei semnături. Aceatsa semnătură poate fi un link.

17. Editarea wiki-urilor. Pe internet se găsesc foarte multe site-uri asemănătoare Wikipedia ce pot fi editate de orice utilizator obişnuit. Un link provenit de la un astfel de site este extrem de valoros atât datorită autorităţii cât şi datorită fluxului de vizitatori ce îl poate aduce.

18. Anunţurile de publicitate. Sute de site-uri noi destinate anunţurilor gratuite apar în fiecare zi. Oricine are timpul necesar trebuie doar să scrie o scurtă descriere a propriului site, să o publice şi astfel obţine cu uşurinţă un nou link.

19. Linkuri Multimedia. Atunci când un nou clip este publicat pe Youtube sau pe site-urile asemănătoare, autorul are posibilitatea de a include un link în descriere. Astfel, creând un scurt video relevant domeniului oricine poate obţine un link de la site-uri cu autoritate precum Youtube.

20. Ecou din offline. Această metodă este asemănătoare link baitingului, cu diferenţa că ceea ce stârneşte interes sau controversă nu este un articol online ci un eveniment offline. Un concurs, o conferinţă, orice atrage atenţia în lumea reală poate conduce la apariţia de ştiri online ce includ un link care site-ul organizatorului.

21.Yahoo Anwers. Lumea caută informaţie şi răspunsuri. Adu lămuriri privind un subiect din domeniul propriului site şi include un link.

22. Redirectarea traficului. Există o mulţime de site-uri ce urmează să expire dar care au foarte mult trafic. Poţi cumpăra un astfel de site folosind un serviciu precum pool.com şi să redirecţionezi vizitatorii către site-ul tău.

23. Social bookmarking. Site-urile precum Delicious, StumbleUpon sau Digg, toate strâng linkuri. Poţi trimite linkul tău, iar dacă articolul este interesant probabil va deveni popular în foarte scurt timp.

24. Profil Social. Orice cont pe site-uri precum Friendster, Facebook sau Hi5 permit amplasarea unui link în secţiunea About Me.

25. Share P2P. Deşi în general sunt folosite pentru download-uri ilegale, poţi folosi aceste sisteme P2P creând un PDF legat de site-ul tău pe care să îl distribui gratuit.

26. Trackbacks. Atunci când pomeneşti intr-un post un alt blog, pe acel blog va apărea un link către articolul tău.

27. Teme WordPress Gratuite. Poţi crea o temă WordPress foarte atrăgătoare şi să o distribui gratuit. În partea de jos a paginii poţi plasa un link către site-ul tău. Astfel toate site-urile ce folosesc tema ta te vor ajuta să urci pe Google. Dacă nu ai cunoştinţele sau timpul necesar să creezi o temă, poţi angaja pe cineva să o facă pentru tine cu mai puţin de 100 de lei.

28. Squidoo. Squidoo este un site ce perimte publicarea de pagini informative. Poţi crea o pagină legată de site-ul tău, incluzând şi un link.

29. Schimb de linkuri. Deşi nu mai sunt atât de populare acum, variaţii ale schimbului de linkuri pot avea reale beneficii. Cea mai frecventă tactică a anului 2011 este oferirea unui link pe un site în schimbul unui backlink spre un al doilea site, nelegat în niciun fel de primul.

30. În fine, ultima metodă, mai puţin populară datorită costurilor ridicate, dar foarte utilă, este cumpărarea directă de linkuri. Multe site-uri cu autoritate vând linkuri în schimbul unei sume de bani lunară sau anuală. Preţurile variază în intervalul 2-15 dolari/lună în funcţie de PR.

Acestea sunt doar câteva metode de link building. Este important să alegeţi o metodă adaptată bugetului şi intenţiilor Dumneavoastră. În funcţie de nivelul competiţiei unele metode se pot dovedi foarte eficiente în timp ce altele pot fi doar o pierdere de timp.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu