vineri, 23 decembrie 2011

-MARKETING PE INTERNET-
Mega-Personalizarea site-ului YouTube


Tu ...cât timp pierzi zilnic pe YouTube?
Pe la începutul lunii decembrie 2011, când aţi deschis pagina de start  YouTube  pentru a vizualiza ce filme video au mai postat contemporanii noştri, aţi constatat de asemenea şi o schimbare.  Aţi avut uşor senzaţia că vă uitaţi la televizor. Eu cel puţin aşa am simţit. 
Aceasta a şi fost de fapt intenţia companiei, ca prin noua interfaţă să imite televizorul şi să menţină mai mult atenţia utilizatorilor. "Un utilizator petrece în medie 20 de minute pe zi căutând clipuri pe YouTube şi 5 ore în faţa televizorului." (gândul.info) De aici a apărut ideea meniului în analogie cu un televizor.
Ca să nu mai deschideţi un nou Tab în fereastra browserului vă ajut să vizualizaţi aici noul aspect pe care l-a adoptat cel  mai vizitat (până în prezent) site de clipuri video.
         
      Întregul proces de personalizare "a costat compania nu mai puţin de 100 de milioane de dolari", bani pe care intenţionează să îi recupereze din publicitate. (gândul.info)         
          Iată ce a schimbat mai precis  YouTube  şi cum vă poate îmbunătăţi căutarea pe site această schimbare:
1.     Pagina de start
   "Noua pagină de start este ca o poartă către universul divertismentului." (blogul oficial YouTube). Găseşti şi urmăreşti foarte simplu canalele preferate. În stânga paginii îţi poţi personaliza propria linie de canale în funcţie de preferinţe. Te loghezi sau îţi creezi cont şi poţi căuta de asemenea alte canale recomandate, poţi pune feed-uri (sistem de notificare prin e-mail) şi chiar poţi lega contul  YouTube  de cel de Google+ sau Facebook pentru a vedea ce impresii au prietenii tăi.
2.     Canalele
Canalele se concentrează cel mai mult pe a-i ajuta pe utilizatori să-şi găsescă uşor filmele video de care sunt interesaţi. Pentru că cei care uploadează au scopuri diferite, există noi şabloane care să răspundă nevoilor utilizatorilor, indiferent dacă aceştia pun un video pe săptămână sau mii de filme video.
3.     Designul global
Pentru a uniformiza design-ul paginii de start cu cel al canalelor, întregul site a îmbrăcat o nouă culoare. În iulie (2011) YouTube a lansat experimental designul "Panda Cosmic". (capital.ro) În baza feedbackului primit de la utilizatori a fost îmbunătăţită proiectarea de ansamblu, rezultând un  YouTube  mai curat, mai simplu, cu un fundal gri consistent, icoane mai mari pentru video.
YouTube a declarat că numărul de vizitatori este în continuă creştere, la fel şi al celor care postează conţinuturi pe site, ceea ce nu este puţin lucru. "Peste 3 miliarde de vizionări de clipuri video" au loc zilnic pe YouTube acesta rămânând în continuare cel mai accesat motor de căutare a clipurilor video. (gândul.info)          
         Dar ...dacă am putea face şi bani din asta... J


  Personalizarea web are şi efecte adverse, nu prea îmbucurătoare pentru noi, consumatorii de informaţii. Un astfel de fenomen este manipularea informaţională, despre care puteţi afla mai multe în articolul următor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu