Cum fac bani din pop-up-uri?
Dacă în articolel trecute am
discutat despre ce sunt reclamele de tip pop-up, despre avantajele și
dezavantajele pe care le prezintă aceste sau chiar despre disignul acestora, în
articolul de astăzi vom vorbi despre cu ce mă ajută pe mine, ca deținător al
unui site sau blog, aceste reclame.
Fără să luăm în calcul opinia
utilizatorilor de internet despre astfel de reclame, putem vedea că o astfel de
reclamă ne poate ajuta să obținem venituri fără a face aproape nimic.
Pentru a face bani din reclame de
tip pop-up există mai multe posibilități:
1) Reclama
Directa
Tipul acesta de reclamă
se referă la acele reclame pe care le afișați la comandă. Asta înseamnă că
sunteți plătit direct de către cel care dorește să cumpere spațiu publicitar pe
website-ul Dvs. Sincer să fiu cumpărătorii sunt greu de găsit (mai ales la noi
în țara) dar nu imposibil. Dorințele cumpărător sunt în general: numărul de
vizitatori mare și/sau nișă website-ului (să corespundă cu produsul sau
serviciul pe care cumpărătorii îl oferă).
2) Reclamele
CPM (Cost per Mile)
Reclamele de tip CPM reprezintă acel tip de reclame în
care tu, ca deținător al unui website, ești plătit pentru a afișa reclama
respectivă (banner sau text) de 1000 de ori. cu alte cuvinte pagina pe care
este afișată reclama trebuie să aibă 1000 de vizite (nu vizitatori). Costul nu
este foarte ridicat pentru acest tip de reclamă. În general se oferă sume între
0.5$ și 5$ per 1000 vizite. După cum v-ați dat seama succesul unui astfel tip
de reclamă depinde numai de numărul de vizite. Iată mai jos câteva rețele ce
oferă acest tip de reclame:
·
BurstMedia
·
Value
Click
·
Tribal
Fusion
·
Advertising.com
·
Right
Media
·
Casale
Media
3) Reclame
PPC (Pay per Click)
Reclamele PPC reprezintă
acel tip de reclamă (banner sau text) în care tu, ca deținător al unui website,
obții profit doar dacă cineva face click pe aceste reclame. Profitabilitatea
acestui tip depinde de numărul de vizitatori pe care îl ai, de CTR (click
trough rate) și de CPC (cost per click). CTR-ul depinde în general de designul
paginilor și de poziționarea reclamei (vizibilă cu/fără scrool down). CPC-ul pe
de altă parte depinde de nișa website-ului. Câteva nișe profitabile sunt: anunturile,
chestiile gratis și știrile. Iată câteva dintre rețele de reclame ce pun la
dispoziția Dvs. tipul PPC:
·
Google
Adsense
·
Yahoo!
Publisher Network
·
Chitika
·
BidVertiser
Deasemenea
pentru a putea colabora cu firmele specializate în promovare pe internet cum
sunt cele menționate in cazul reclamelor de tip PPC sau CPM, nu este suficient
doar să deținem un site sau un blog. În acet caz pentru a fi luați în seamă și
pentru a putea începe colaborarea trebuie ca site-ul nostru să înregistreze și
un anumit trafic, iar cand spun asta spun că traficul necesar este de cel puțin
50000 vizitatori lunar. Așa că deși la prima vedere este ușor de a obține bani
din reclame pop-up, nu este așa simplu de îndeplinit condițiile cerute de
firmele specializate.
În cazul
în care îndeplinim toate condițiile și putem începe colaborarea, e bine de
știut că astfel de reclame pot veni în diferite forme. Astfel putem avea
reclame CPM, PPC, pagini cu anunțuri și chiar sondaje de opinie, ppentru care
se plătește de la 0.5-5$ pentru o mie de vizualizări. O altă formă, foarte
interesantă pe care reclamele de tip pop-up o pot lua sunt reclamele audio. Așa
cum îi spune si numele, o astfel de reclamă are la bază un fisier audio, care
pornește în momentul în care un vizitator accesează un site. Din punctul meu de
vedere astfel de reclame pot fi cele mai profitabile, deoarece sistemul de
plata unul PPP (pay per play) iar costul este între 4 și 6 $ pentru o mie de
audiții, deci este mai mare decât în celelalte cazuri.
În
speranța că informațiile și sfaturile mele v-au fost utile, vă urez un trafic
cât mai mare pe site-urile și blogurile dumneavoastră, și spor la bani!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu