duminică, 22 ianuarie 2012

CSR ca noua profesie la orizont

Responsabilitatea Sociala Corporatista este inclusa din ce in ce mai frecvent pe agenda de lucru a unui numar tot mai mare de companii. Nu mai putin de doua mii de companii internationale raporteaza in mod regulat impactul social si comunitar pe care il provoaca, iar in onele tari precum Franta si Australua, raportarea este obligatorie. Din ce in ce mai multe dintre companiile incluse in topul Fortune 500 au un manager sau un departament responsabil cu CSR. Multe dintre aceste societati atrag consultanti in management si relatii publice selectati dintr-un grup in crestere de firme furnizoare de servicii profesionale care ofera consultanta CSR.
Practicantii actuali ai CSR-ului provin din medii profesionale diferite, intre care marketing, comunicare, management de mediu, afaceri publice, relatii cu investitorii, etc. In acelasi timp, amploarea si complexitatea rolurilor si responsabilitatilor unui practicant CSR este una foarte mare. Activitatea lui poate include evaluarea problemelor unor grupuri de interes externe, elaborarea strategiei de CSR pentru companie, comunicarea cu toate nivelurile organizatiei pentru a implementa practicile CSR, dar si tinerea legaturii cu presa. Acest rol este practic de a fi o punte intre companie si lumea exterioara.
De aceea , in pofida interesului tot mai mare fata de CSR, ca o profesie ce se profileaza la orizont, se pare ca lucrurile nu sunt prea clare in ceea ce priveste aptitudinile cerute pentru profesionistii CSR.
Pentru o persoana care doreste sa imbratiseze aceasta specializare, exista trei variante. Exista trei tipuri principale de furnizori de instruire in domeniul CSR. Acestea sunt:

  • Universitatile. La Facultatea de Jurnalism si Comunicare
  • Facultatile de studii economice. La ASE se poate studia etica in afaceri
  • Furnizorii independenti de instruire (incluzand organismele profesionale)
Este posibil ca, pentru o perioada destul de lunga de timp, in viitor, organizatiile sa aibe nevoie de sprijin din partea specialistilor. Este posibil ca, pe termen lung, companiile care au inserat CSR-ul in practica lor de a face afaceri sa aiba in continuare nevoie de sprijin continuu din partea specializtilor CSR pantru a rezista in fata unor vremuri schimbatoare.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu