Emag are o strategie de promovare foarte bine pusă la punct
motiv pentru care a reuşit să îşi crească cota de piaţa în ultimii ani ajungând
cel mai mare retailer online din România.
Pe lângă site-ul foarte bine optimizat şi user-friendly,
care a devenit un reper în construirea magazinelor online pentru alte companii,
Emag are şi un blog pentru a fi mai aproape de clienţii săi şi a le oferi cele
mai noi şi corecte informaţii referitoare la companie, la servciile ei dar şi
la producătorii listaţi pe Emag şi la planurile lor în ceea ce priveşte
lansarea de noi produse.
Strategia de promovare abordată este un cumul de programe
foarte bine puse la punct şi foarte creative pentru a creşte vânzările cu
minimum de efort financiar.
Printre cele mai controversate şi discutate programe de
marketing ale Emag este cel de Profitshare. Sistemul implementat funcţionează
prin afişarea pe site-urile înscrise în reţea mai multe formate de reclame prin
care sunt promovate promoţiile Emag din toate categoriile de produse. Promovarea
unui produs în reţea începe sincronizat cu cea de pe Emag, pentru ca impactul
promoţiei şi difuzarea în piaţă să fie maxime. Astfel, rolul principal al
site-urilor afiliate este de a transmite cât mai rapid noutăţile către
potenţialii clienţi, notorietatea şi încrederea în magazinul online contribuind
la creşterea ratei de conversie a traficului generat. Recompensarea site-urilor
afiliate se face exclusiv pe baza performantelor realizate, adică a vânzărilor
fâcute către clienţii direcţionaţi către Emag. Sunt comisionate cu 3% din
valoare toate comenzile plasate şi achitate de un client în termen de 30 de
zile de la data ultimului click dat pe o reclamă afişată în site-ul afiliat.
Dupa lansarea în 2009 a sistemului propriu de marketing
afiliat, anul 2010 a adus maturizarea platformei şi o creştere organică
importantă. Dacă rolul site-urilor afiliate a fost anunţarea în timp real a
promoţiilor importante derulate, cunoaşterea brandului Emag şi creşterea
încrederii în serviciile şi produsele sale au fost hotărâtoare în decizia de
cumpărare a clienţilor direcţionaţi de site-urile partenere.
O altă metodă foarte bună prin care Emag şi-a promovat
site-ul într-un an de criză economica a fost conform declaraţiilor
managementului Emag o greşeală. În luna iulie a anului 2010 Emag anunta „o
problemă de interconectare între serverele interne şi datacenter care a dus la
desincronizarea mecanismelor de actualizare a site-ului, rezultatul cel mai
grav fiind afectarea preţurilor de vânzare pentru 463 de produse”. Astfel că
unele produsele au fost afişate la preţuri cu reducere de 90-95% faţă de RRP.
Din punctul multora de vedere aceasta a fost doar o strategie de marketing şi
de atragere de clienţi noi date fiind condiţile pieţei la momentul respectiv.
In momentul de față putem considera că e-mag este
trendsetter in materie de programe de promovare inovative și cu siguranță unul
dintre cele mai bune exemple de urmat.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu