O serie de reglementări recente sau în curs de adoptare vor avea un impact semnificativ asupra promovării medicamentelor în perioada care urmează.
Agenţia Naţională a Medicamentului a adoptat de curând o hotărâre privind evaluarea publicităţii medicamentelor.
Cifrele de la Agenţia Naţională a Medicamentului arată că, în ciuda crizei, numărul brandurilor de medicamente care se promovează este în creştere de la an la an. În 2010 au fost acordate 474 autorizaţii pentru promovarea medicamentelor, faţă de 370 de autorizaţii în 2009 şi 307 în 2008.
Odată cu creşterea numărului de reclame şi de materiale promoţionale în acest domeniu, creşte şi numărul de încălcări ale reglementărilor referitoare la publicitatea medicamentelor.
Promoţiile medicamentelor în farmacii sunt interzise prin lege? Această reglementare pare o ciudăţenie în condiţiile în care oricine a intrat într-o farmacie în ultima vreme a putut constata că rafturile sunt pline de pachete promoţionale şi de reduceri de preţ, mai ales pentru medicamentele de sezon, respectiv antigripale. Însă, conform reglementărilor în vigoare, „este interzisă publicitatea la medicamente către publicul larg care să conţină oferte promoţionale (ex.: la o cutie cumpărată, primeşti două sau X + Y şi beneficiezi de un cadou, discount etc.) sau referiri la preţ, discount-uri, reduceri de preţ”.
Sursa http://www.sfin.ro/articol_22110/reglementari_tot_mai_dure_pentru_publicitatea_medicamentelor.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu