Brandul
Google
Google cel mai valoros brand din lume,
potrivit unui clasament realizat de compania de evaluare BrandFinance (martie
2011). După Google în topulBrandFinance
se află brandul Microsoft, iar locul trei îl ocupă compania de retail Walmart.
Pe locul patru s-a clasat IBM, iar pe cinci Vodafone.
Google s-a clasat pe prima poziţie în anul în
care Coca-Cola nu s-a clasat în top 10, după noua metodologie de realizare a
clasametului, potrivit Marketing Magazine.
ÃŽn anul 2002 Google a
fost desemnat “Brandul anului” de către site-ul brandchannel.com, depăşind Coca-Cola ÅŸi Starbucks.
Google este un brand
global care nu poate fi confundat cu nici un alt brand. În cazul lui până şi
utilizarea termenului brand pare stranie, pentru că brandingul este ceva ce ne
înconjoară un produs sau serviciu cu reclame care ne invadează zilnic. În cazul
acestui brand, brandingul nu înconjoară serviciul, este chiar serviciul.
Brandul Google ÅŸi
motorul de căutare Google sunt unul şi acelaşi lucru. Perceperea Google de
către oameni se bazează pe experienţa lor direct de utilizare a motorului de
căutare. Când deschidem Pagina vedem numele Google, vedem caseta de căutare şi practic
nu ne mai gândim ce se ascunde în spatele acestei “interfeÅ£e”. Tot ce ne
interesează
este să găsim informaţiile necesare.
După cum bine ştim
Google este un serviciu gratuit pentru utilizatorii web, dar totuÅŸi ÅŸi acest
brand trebuie să câştige bani pentru a se menţine pe piaţă. El câştigă cei mai
mulţi bani din reclame. Acestea se împart în două grupe şi anume:
Google AdWords pentru publicitate ÅŸi Google AdSense pentru proprietarii de
site-uri, astfel câştigă atât din reclame mici cât şi din reclame mari.
Mai putem spune despre acest brand că este
considerat modelul arhetipal de motor de căutare neutru, reclamele sale rămân
independente de indexul principal. Google oferă spaţiu redus clienţilor
plătitori, însă aceştia nu sunt îngrijoraţi dat fiind faptul că acest brand
este de departe cel mai popular instrument de căutare web. Oamenii au încredere
în Google şi acest lucru atrage companiile.
Secrete ale succesului
Ø prin viu grai – internetul a făcut ca societatea să
fie mai conectată tehnologic ca niciodată, iar această conectivitate a ajutat
Google să devină unul dintre cele mai mari succese obţinute prin viu grai din
istorie.
Ø ubicuitatea – Google apare peste tot pe web, fiindcă
este utilizat de multe site-uri internaţionale, care atrag o audienţă globală,
multilingvă.
Ø experienÅ£a – Google îşi priveÅŸte brandul din exterior ÅŸi
menţine ferm concentrarea asupra experienţei utilizatorului; nu se gândeşte mai
întâi la cei care fac publlicitate şi abia apoi la vizitatori; ştie că,
menţimând un număr ridicat de vizitatori, solicitanţii de spaţiu publicitar vor
fi interesaţi în mod automat. Experienţa
este brandul.
Ø tehnologia – Google arată felul în care ar trebui
utilizată tehnologia, folosind un software incredibil de complex pentru a crea
un site incredibil de simplu; nici cei mai novice utilizatori de calculatoare
nu au probleme.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu