Ce
reprezinta brandul? Nu e altceva decat identitatea unei companii. Brandingul
inseamna cu alte cuvinte crearea si mentinerea unei identitati.
Brandul este, in opinia mea, cel mai
important aspect al unei afaceri. Fie ca vorbim despre o banca fie ca vorbim de
un mini magazine de haine pentru copii, brandul afacerii va fi cel care va
dicta daca ea va fi reusita sau nu.
Pare sa fie o ecuatie simpla, dar cred ca
este destul de complicat sa stabilesti ce anume face a brandul sa aiba success.
Scopul unei marci este sa diferentieze
un produs sau o afacere de concurenta si, in consecinta nu putem cauta formule
magice si unice care sa cuprinda toate brandurile de success.
Cele mai mari branduri sunt, totodata,
promotoare ale celor mai mari inovatii din afacerile mondiale. Prin inventarea
unor noi categorii de produse sau prin
schimbare radical a unui concept mai vechi, brandul devine mai mult decat o
masina de facut bani. Influenteaza
societatea, modificand cursul vietii de zi cu zi.
In opinia mea lipsa asemanarilor este un punct cheie in brandurile cu success.
In acelasi timp insa exista un factor comun tuturor branderilor: claritatea.
Mesajul clar al unui brand, combinat cu un aspect clar de diferentiere, este in
mod evident cheia unui brand de succes.
Brandul poate fi rezultatul unor luni intregi de sedinte si decizii
manageriale complicate, insa consumatorii aleg brandurile in cateva secunde. Cu
siguranta perspectiva consumatorilor este forte diferita de cea managerului de
brand. Serviciile, slujbele lor nu se subordoneaza brandului. Ei doresc pur si
simplu sa ia o decizie rapida. Deci pentru a-i ajuta pe consumatori, brandul
trebuie sa fie comunicat repede si simplu.
E clar si trebuie spus de la bun inceput ca un
brand trebuie sa aiba un mesaj clar. Asta nu inseamna ca ar trebui sa sustina
un singur tip de produs, ci inseamna ca valorile si imaginea reprezentate de
brand trebuie sa fie foarte usor de identificat. Cu alte cuvinte companiile
trebuie sa fie foarte atenti la branding, adica la modul in care compania
respective comunica cu lumea exterioara
Internetul a adus un nou tip de publicitate:
marketingul viral. Un exemplu foarte bun de marketing viral este Hotmail.
Incluzand in mod automat un rand despre serviciul sau si un link Web la
sfarsitul fiecarui mesaj pe care il livra , Hotmail s-a asigurat in acest fel
caclientii transmiteau mesajul pur si simplu prin comunicarile lor cu
prietenii. Oamenii faceau publiciate la Hatmail fara sa-l mentioneze in mod
real, ci pur si simplu prin utilizarea sa.
In primele 18 luni fara sa beneficieze aproape deloc de
publicitate, brandul a avut peste 12 milioane de abonati. Hotmail continua sa
creasca viral, transformand fiecare mesaj e-mail intr-un instrument de
marketing, fiecare utilizator de Hotmail trasformandu-se intr-o persoana care
involuntar face publicitate brandului.
Altfel spus ca serviciu de e-mail, hotmal a
putut patrunde in retelele cele mai largi si mai apropiate , pentru a crea un
virus de marketing care face ca prietenii sa le spuna prietenilor care le
spunea prietenilor si tot asa fara sa se gandeasca la asta.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu