Browserul web este cea mai importantă aplicaţie software de pe computerul fiecărui utilizator. O mare parte a timpului nostru îl petrecem utilizând un browser: atunci când efectuăm căutări, trimitem şi citim mailuri, efectuăm operaţiuni bancare etc. Fiecare dintre noi apelăm la un browser când utilizăm internetul de aceea cei de la Google au hotărât ca şi ei să deţină un astfel de browser şi astfel a luat naştere Google Chrome.
Google Chrome este
un navigator web de tip sursă liberă produs de Google.
Numele navigatorului este derivat de
la interfaţa
grafică. Chromium este numele proiectului de sursă liberă, iar Chrome numele
produsului care a apărut sub licența
BSD.
Prima versiune pentru sistemele de
operare Microsoft Windows a apărut pe 2 septembrie 2008 în 43 de limbi.
Google Chrome a fost creat pentru a
îmbunătății securitatea,
viteza de acces și
stabilitatea comparativ cu navigatoarele web existente. S-au efectuat
modificări şi la interfaţa utilizatorului.
Evoluţia logo-ului celor de la Google Chrome:
Chrome răspunde tuturor cerinţelor ce
presupun viteză. Porneşte rapid de pe desktopul computerului, încarcă paginile
web instantaneu şi rulează cu rapiditate aplicaţii web complexe.
Fereastra browserului Google Chrome este
optimizată, curată, simplă şi are funcţii concepute pentru a oferi eficienţă şi
simplitate în utilizare.
Google Chrome este proiectat pentru a furniza
siguranţă atunci când se navighează pe web: oferă protecţie încorporată
împotriva phishingului şi a programelor malware, preia în mod automat
actualizările, astfel încât se beneficiază în permanenţă de cele mai recente
actualizări de securitate, şi multe altele.
Google Chrome 15 este cel mai popular web
browser din lume, a reuşit să întreacă Internet Explorer 8 (15 decembrie 2011).
Cei de la Google continuă să investescă în concurenţă pentru a evita ca alt
motor de căutare să-i ocupe poziţia în clasament. Google a prelungit
parteneriatul cu Mozilla pentru încă trei ani care asigură pentru cei de la
Mozilla un venit de circa 300 de milioane de dolari pe an.
Cei de la Google au mai semnat
parteneriate similare şi cu cei de la Opera şi Apple, motivul principal al
companiei ar fi acela de a-şi promova produsele. Cei de la Firefox încă mai
deţin 25% din piaţa browserelor,acest lucru reprezentînd o reală oportunitate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu