miercuri, 21 decembrie 2011

Twitter- o modalitate eficienta de promovare a firmelor in mediul online

Conform cu http://mariussescu.ro/2011/03/cifre-despre-twitter-dupa-5-ani-de-la-aparitie/
Twitter este o retea de socializare(un microblog) care a fost lansata in 2006. Nu a avut o dezvoltare asa de spectaculoasa ca si Facebook deoarece dupa 3 ani a ajuns la 1 miliard de tweeturi. In prezent acest numar de tweeturi este atins in medie intr-o saptamana. La evenimentele considerate importante de utilizatori, numarul acestor tweeturi creste considerabil. De exemplu, atunci cand a murit Michael Jackson s-au trimis 456 tweeturi pe secunda.
Conform cu http://www.startups.ro/analize/promovarea-online-blog-sau-twitter
Se poate constata ca Tweeter nu a avut o crestere la fel de spectaculoasa ca Fcebook. Principalul dezavantaj este limitarea numarului de caractere la mesaje(140 caractere). Acest lucru constituie un mare inconvenient pentru romani deoarece acestia prefera sa vorbeasca foarte mult si astfel utilizeaza Yahoo Messenger, Facebook etc. De asemenea, un alt dezavantaj este legat de rapiditatea cu care circula informatiile prin intermediul Internetului. In acest fel, Tweeter poate reprezenta o problema pentru firmele care se promoveaza astfel, dar sunt rigide in reactii sau nu au un simt al comunicarii dezvoltat.
Ca si avantaj al acestei retele de socializare este posibilitatea de a gasi clienti noi, de a ii fideliza pe cei actuali, dar si de a imbunatati si optimiza site-ul companiei. De asemenea, poti afla ultimele stiri, noutati, dar poti transmite si linkuri, idei succinte cu privire la firma ta catre clientii efectivi sau potentiali.
Conform cu http://www.3ner.ro/top20socialmedia.pdf
Conform unei statistici realizate in aprilie 2010 numarul total de utilizatori inscrisi pe Tweeter era de 105 milioane. Cei mai multi dintre utilizatorii romani de Tweeter sunt bucuresteni(58%), iar pe locurile 2 si 3 sunt Iasi si Cluj. In ceea ce priveste varsta, intervalul este cuprins intre 21 si 30 ani.
Un alt aspect care a reiesit din statisticile realizate de aceasta retea de socializare este timpul petrecut de majoritatea utilizatorilor pe zi pe Tweeter(10-30 minute).
Promovarea firmelor pe Tweeter a devenit o modalitate care este agreata din ce in ce mai mult de companiile de pe pietele nationale si internationale.
Ca si celelalte retele de socializare prezentate in articolele anterioare, Tweeter presupune o varianta de a colabora cu potentialii clienti, de a crea comunitati la nivelul carora se pot aborda o serie de teme.
Conform cu http://optimizare-site-google.blogspot.com/2010/09/promovare-pe-twitter.html
Un lucru care este foarte interesant la Tweeter este posibilitatea de a contacta potentialii clienti pentru a le prezenta produsele. Astfel pot fi trimise mesaje generice catre acestia.
Tweeter poate fi asociat cu o varianta de newsletter trimis prin email. In acest fel firmele au acces la o baza de date cu emailuri fara sa mai fie nevoie sa apeleze la serviciile unei alte companii.
Mesajele furnizate prin intermediul Tweeter se pot trimite automat(feed-uri RSS) sau manual.
Asa cum exista posibilitatea de a adauga un buton de Like pe site-ul sau blogul firmei, la nivelul Tweeter exista un buton de share.(si va dau un pont...exista o pagina unde puteti gasi butoane de share distribuite gratuit http://siahdesign.com/archives/150)
O alta modalitate de a fideliza clientii si de a depasi concurenta este aflarea cat mai multor pareri pe care acestia le au fata de produsele si serviciile oferite de companie. Astfel, exista posibilitatea de a cauta brandul firmei cu ajutorul motorului de cautare oferit de Tweeter(http://search.twitter.com.), de a analiza parerile celor implicati in discutii si de a trata obiectiile pe care acestia le au.
In urma cu ceva timp am citit o informatie despre modalitatea de promovare adoptata de restaurantul Le Gourmand din Bucuresti. Acest local nu a optat pentru o varianta traditionala de promovare, ci a ales mediul online. Si a ales sa isi creeze un cont pe Tweeter prin care sa interactioneze cu potentialii clienti.
Este de apreciat ca inteleg importanta mediului online si mai ales a retelelor de socializare.
Pentru a concluziona, o sa enumar cateva dintre firmele care se promoveaza pe Tweeter: LG, Orange, Rompetrol,Vodafone, BMW, VinExpert, LibraBank, Microsoft, Bitdefender, Edipresse, Jurnalul National, Adevarul, Realitatea TV, ProTV, Vola,Romtelecom, UPC, CaroHotel, Teatrul Masca, Accent Travel.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu