Pe
la începutul lunii decembrie 2011, când aţi deschis pagina de
start
YouTube pentru
a vizualiza ce filme video au mai postat contemporanii noştri, aţi constatat de
asemenea şi o schimbare. Aţi avut uşor
senzaţia că vă uitaţi la televizor. Eu cel puţin aşa am simţit.
Aceasta a şi fost de fapt intenţia companiei, ca prin noua interfaţă să imite televizorul şi să menţină mai mult atenţia utilizatorilor. "Un utilizator petrece în medie 20 de minute pe zi căutând clipuri pe YouTube şi 5 ore în faţa televizorului." (gândul.info) De aici a apărut ideea meniului în analogie cu un televizor.
Ca să nu mai deschideţi
un nou Tab în fereastra browserului vă ajut să vizualizaţi aici noul aspect pe
care l-a adoptat cel mai vizitat (până
în prezent) site de clipuri video.
Întregul proces de personalizare "a costat compania nu mai puţin de 100 de milioane de dolari", bani pe care intenţionează să îi recupereze din publicitate. (gândul.info)
Iată ce a schimbat mai precis
YouTube şi cum vă poate îmbunătăţi căutarea pe site această
schimbare:
1.
Pagina de start
"Noua pagină
de start este ca o poartă către universul divertismentului." (blogul oficial YouTube). Găseşti şi urmăreşti foarte simplu canalele preferate. În
stânga paginii îţi poţi personaliza propria linie de canale în funcţie de
preferinţe. Te loghezi sau îţi creezi cont şi poţi căuta de asemenea alte
canale recomandate, poţi pune feed-uri (sistem de notificare prin e-mail) şi
chiar poţi lega contul
YouTube de cel de Google+ sau Facebook pentru a vedea ce
impresii au prietenii tăi.
2.
Canalele
Canalele se
concentrează cel mai mult pe a-i ajuta pe utilizatori să-şi găsescă uşor filmele
video de care sunt interesaţi. Pentru că cei care uploadează au scopuri
diferite, există noi şabloane care să răspundă nevoilor utilizatorilor,
indiferent dacă aceştia pun un video pe săptămână sau mii de filme video.
3.
Designul global
Pentru a uniformiza
design-ul paginii de start cu cel al canalelor, întregul site a îmbrăcat o nouă
culoare. În iulie (2011) YouTube a lansat experimental designul "Panda Cosmic". (capital.ro) În
baza feedbackului primit de la utilizatori a fost îmbunătăţită proiectarea de
ansamblu, rezultând un
YouTube mai
curat, mai simplu, cu un fundal gri consistent, icoane mai mari pentru video.
YouTube a declarat
că numărul de vizitatori este în continuă creştere, la fel şi al celor care
postează conţinuturi pe site, ceea ce nu este puţin lucru. "Peste 3 miliarde de vizionări de clipuri video" au loc zilnic pe YouTube acesta rămânând în continuare cel mai accesat motor de căutare a clipurilor video. (gândul.info)
Personalizarea web are şi efecte adverse, nu prea îmbucurătoare pentru noi, consumatorii de informaţii. Un astfel de fenomen este manipularea informaţională, despre care puteţi afla mai multe în articolul următor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu