Cine spune ca inaltimea nu conteaza, nu stie ce vorbeste. Nu-i
contrazicem noi, ci statisticile, care demonstreaza ca centimetri masurati
determina majorarea salariala.
De ce mai multe ori, printre motivele pe care le enumera femeile atunci
cand isi achizitioneaza o pereche de pantofi cu toc, este atitudinea sexy si
increzatoare in momentele in care se afla “la inaltime”. Un cunoscut brand
german vine insa cu un nou stimulent pentru acestea: cu cat tocurile pantofilor
lor vor fi mai inalte, cu atat promovarea la locul de munca va fi mai
substantiala.
Vorbim, de fapt, despre o
campanie publicitara a brandului german de incaltaminte Deichmann, care
promoveaza mesaje de genul “Barbatii cu inaltimi de peste 1,80 m castiga cu 10%
mai multi bani” sau “80% dintre managerii de top au peste 1,80 m inaltime”,
alaturi de imagini sugestive cu pantofi cu toc inalt. Campania a fost realizata
de agentia Grey Worldwide.
Deichman explica originala idee de campanie prin faptul ca 1 metru si 80
centimetri inaltime reprezinta putin mai mult decat inaltimea medie a nemtoaicelor (1 metru si 65
centimetri). Reprezentantii companiei sunt de parere ca femeilor germane le-ar
trebui cel putin 15 centimetri pentru a ajunge la nivelul managerilor de top.
Adica, exact diferenta completata de o pereche de pantofi cu toc de 15
centimetri.
Potrivit celor de la Deichmann,
americancele sunt cu cativa centimetri mai scunde decat nemtoaicele (SUA se
numara printre pietele de desfacere ale business-ului). Datele companiei
germane sunt sustinute de Guido Heineck de la Institutul de Cercetare al Fortei
de Munca.
Ceea ce insa reclamele celor de
la Deichmann nu scot in evidenta este faptul ca media inaltimii barbatilor
germani este de 1 metru si 78 de centimetri. Poate un “toc-pisicuta” sa faca
minuni si-n cazul lor?
Fondata in anul 1913, Deichmann a
devenit astazi cel mai mare vanzator cu amanuntul de incaltaminte din Europa.
Compania se afla in posesia familiei Deichmann si are sediul central in Essen,
Germania.
In 2010, Deichmann a vandut, la
nivel mondial, mai mult de 152 de milioane perechi de pantofi in cele peste
3.000 de magazine proprii, potrivit datelor grupului. Brandul este prezent in
22 de tari din Europa, precum si pe continentul american.
Anul trecut, Deichmann numara, la
nivel global, 30.000 de angajati si obtinuse o cifra de afaceri de 3,9 miliarde
de euro. Compania opereaza si pe piata romaneasca, iar printre competitorii sai
se numara branduri precum Leonardo, Benvenuti, Musette sau Otter.
Deichmann sustine totusi ca mesajele sale sunt fundamentate pe date
stiintifice, fiind rezultatul unor
cercetari ale Institute for Employment
Research.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu