joi, 12 ianuarie 2012

Campanii antifumat pe internet























În august 2011, numărul fumătorilor din întreaga lume era estimat la 1 miliard. În afară de acest tip de fumat activ, medicii constată existența și nocivitatea fumatului pasiv, care constă din inhalarea involuntară a fumului de țigară de către persoane care se află în aceeași încăpere cu fumători activi. Conform unui studiu global din 2010 al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), circa 600.000 de oameni mor anual din cauza fumatului pasiv, o treime din ei fiind copii care sunt expuși fumului de țigară acasă. Totodată, fumatul pasiv poate cauza pierderea auzului.

În secolul XX, aproximativ 100 de milioane de oameni au murit din cauza tutunului. Organizația Mondială a Sănătății a declarat ziua de 31 mai "Ziua Mondială fără Tutun", în anul 1987, tocmai pentru a-i face pe fumători să conștientizeze pericolul utilizării tutunului, nu numai pentru ei, ci și pentru societatea în care trăiesc.

De aceea s-au creat o multime de campanii antifumat: pe internet, la televizor etc care incearca sa te faca sa te lasi de fumat prin diferite metode, prin imagini care socheaza, prin asistenta, prin folosirea tigarii electronice etc. Pe internet exista un site care promoveaza o campanie antifumat, si anume site-ul http://www.eurespir.info EUrespir dar, care nu este impotriva fumatului.

Nu este doar inca un site care iti spune: „Lasa-te de fumat!”, „O sa mori de tanar” etc. El militeaza inca din 2006 pentru oprirea fumatului in locurile publice, pentru a-i convinge pe cei care fumeaza in locuri publice ca ceea ce fac nu este rau numai pentru ei, dar si pentru nefumatori, si ca exista si alte motive de a te relaxa si de a fi cool.

Posterul campaniei antifumat in locurile publice, Eurespir a devenit si o campanie a "Institutul de Cercetare Media" (Media Research Institution) ce permite consultarea diferitelor campanii de comunicare organizate in tarile Uniunii Europene pe tema luptei impotriva fumatului. Baza lor de date contine materiale ce au ca subiect prevenirea fumatului si renuntarea la fumat sau care ofera informatii despre fumatul pasiv.

Unul dintre site-urile de pe internet care duc o campanie antifumat, si se implica prin transmiterea de filme TV, pe internet, pentru a te ajuta sa te lasi de fumat sau pentru a nu incepe, este www.help-eu.com ( http://ro-ro.help-eu.com varianta pentru Romania). Acest site duce o campanie numita "Pentru o viata fara tutun". Este un site pentru tarile europei si este tradus in mai multe limbi la fel ca si spoturile campaniei.

Pentru cei care doresc sa impartaseasca idei exista site-ul http://www.stop-fumatul.ro, care detine pe langa articole si stiri despre tigari si fumat, si un portal. Acest site a fost infiintat in anul 2000, iar de atunci are in total 45815 de postari, subiecte de discutie 1379, iar membrii in total 839.

Parerea mea este ca, pentru un site care incearca sa ajute, are prea putini membri si este prea putin cunoscut, sau nu vor sa fie ajutati de un site de internet. Probabil ca este greu sa crezi, si sa accepti, ca si fumator, realitatea, si atunci cand accesezi din greseala, un site de genul acesta, poti apasa cu nepasare pe „x”-ul paginii de internet si sa iti aprinzi o alta tigara.

Fumatul este nociv, si ar trebui create mai multe campanii antifumat, pe internet, prin intermediul internetului si al retelelor de socializare.

S-au implicat intr-o campanie impotriva etnobotanicelor si a fumatului, si copii de la Scoala "Tara lui Andrei", o campanie numita Stop etnobotanicelor si fumatului! VIATA ARE PRIORITATE! http://scoala.taraluiandrei.ro/proiect/stop-etnobotanicelor-si-fumatului-viata-are-prioritate/?detalii#description, care a avut loc din mai pana in decembrie 2011. Acestia au realizat un mars purtand tricouri personalizate cu diferite mesaje antifumat si antietnobotanice, au impartit pliante si baloane personalizate, au realizat pagina de internet, pe Facebook,http://www.facebook.com/pages/MICII-LUPTATORI-ANTI-FUMAT/207995549237792, au realizat cum s-au priceput ei, un site specializat care sa ajute fumatorii (http://stopfumat.xhost.ro/), consumatorii de etnobotanice, dar si familiile acestora. Au achizitionat carti specializate care sa ajute fumatorii sa se lase de fumat, cartea fiind data fumatorilor intalniti pe strada in cadrul campaniei. Datorita lipsei de interes a oamenilor in prezent pentru cartea pe suport de hartie vor achizitiona cartea in forma audiobook-ului, astfel incat tot mai multi fumatori sa o poata asculta.

Acestea au fost doar niste exemple a ceea ce se poate face cu ajutorul marketingului si al internetului, in ceea ce priveste o problema care ne priveste.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu