joi, 12 ianuarie 2012

CERCETARI DE MARKETING ONLINE (7)


Săptămâna aceasta vom discuta despre un alt utilitar pentru crearea chestionarelor si implicit a cercetărilor online. SurveyBuilder este un alt site pe care se pot face gratis chestionare online. La fel ca si la celelalte site-uri prezentate anterior, pentru a incepe construirea un chestionar, trebuie sa ne inregistram pe site accesând următorul link:  http://surveybuilder.com.  

Avantajul acestui site este că pentru crearea unui cont nou nu se cere decât numele, adresa de e-mail şi o parolă, ceea ce face ca înregistrarea să fie foarte rapidă; de asemenea, înregistrarea  nu necesită confirmarea email-ului. Odată înregistraţi, trebuie să intrăm în secţiunea „Build New Survey”, unde se introduce numele chestionarului şi apoi se alege opţiunea „Build My Survey”.

În continuare, trebuie să introducem întrebările, care la fel ca pe celelalte site-uri sunt de mai multe tipuri. Diferenţele apar ca urmare a faptului că pe SurveyBuilder avem şi întrebări ale căror răspunsuri sunt imagini. ­­­­O altă diferenţă apare la întrebările de tip scală. Deşi site-ul permite definirea unor întrebări de tip matrice, atât cu alegere unică, cât şi cu alegere multiplă  şi se pot adăuga oricâte coloane dorim, întrebările de tip scală sunt absente din această aplicaţie. La prima vedere, opţiunile acestei aplicaţii pentru crearea de întrebări par sărace, dar toate acestea deoarece meniurile de unde se pot accesa sunt destul de  ascunse. Am putea crede că nu se pot crea re-direcţionări de la o întrebare la altele în funcţie de răspunsul dat de către respondent. Totuşi, această opţiune există doar că nu este atât de evidentă ca la celelalte aplicaţii prezentate anterior. Respondentul poate fi re-direcţionat de la o pagină cu întrebări la alta, in funcţie de răspunsurile date, prin opţiunea aflată în dreapta jos a fiecarei pagini „Add page logic”. Pentru crearea acestor legături, utilizatorul trebuie să aibă un minim de cunoştinţe referitoare la limbajul algoritmic. De asemenea, pentru a selecta dacă o întrebare este cu răspuns obligatoriu trebuie accesată secţiunea „Options” din partea dreapta jos a fiecărei întrebări.



Site-ul SurveyBuilder are şi alte facilităţi precum ataşarea unui videoclip la întrebare sau paginile pre-definite pentru mulţumiri la sfârşitul completării chestionarului sau pentru încheierea acestuia în cazul în care respondentul nu răspunde profilului căutat. Site-ul prezintă şi avantajul existenţei unui tutorial care în aproximativ 3 minute îţi prezintă esenţialul de care ai nevoie pentru a crea un chestionar.
Alte avantaje constau în faptul că prin accesarea secţiunii Survey Layout se poate activa sau dezactiva un buton „Back” prin care respondentul se poate întoarce şi modifica răspunsurile date până atunci. De asemenea, de la sectiunea Survey Settings putem alege dacă un chestionar poate fi completat de mai multe ori de pe acelaşi computer.
Dupa terminarea chestionarului, acesta poate fi trimis pentru a fi completat propriilor contacte printr-un link, prin email sau pe poate fi postat pe reţelele de socializare.



Site-ul oferă şi o opţiune prin care se poate construi un profil al respondenţilor şi numărul de chestionare care trebuie să fie completate, iar apoi dintr-o listă de aproape 300000 de persoane dispuse să completeze se vor alege cele cu profilul respectiv ce urmează să primească chestionare. Această facilitate nu mai este gratis, ea cere un anumit număr de credite în funcţie de numărul de respondenţi dorit. Prin urmare, această opţiune este una plătită.


După completarea chestionarului, se poate obţine o analiză a răspunsurilor, care poate fi filtrată în funcţie de mai multe condiţii atât pre-definite cât şi create pe loc.


Având în vedere multitudinea de facilităţi gratuite, site-ul SurveyBuilder merită să fie luat în considerare pentru construirea cercetărilor de marketing online.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu