miercuri, 2 mai 2012

Art.3 COPILUL - O tinta a marketingului

       Ziua de azi m-a dus aproape, de o familie a carui copil s-a nascut de curand, iar acesta a fost unul din motivele pentru care m-am gandit ca ar fi cazul sa mai postez un articol. 
       Pana ce nu suntem pusi in fata faptului implinit, am fi tentati sa zicem ca pe noi nu ne-ar influenta reclamele, si ceea ce ne este prezentat la orice pas ca fiind cel mai `important produs` pentru copilul nostru, dar numite cercetarii si studii ale unor specialisti ne demonstreaza contrariul...



       Chiar daca in primele zile ale vietii lor, copiii nu pot cumpara, parintii lor sunt insa `obligati` sa o faca. Strategiile de marketing care ii vizeaza pe copii sunt tot mai rafinate, iar cei care se ocupa de realizarea lor sunt tot mai atenti, iar toate astea se intampla datorita schimbarilor majore care intervin in viata familiei. 
       Din ce in ce mai multe companii apeleaza la serviciile unor experti in psihologia juvenila, pentru a avea  acces la cunoaşterea profundă a nevoilor emoţionale, sociale şi legate de vârstă ale copiilor. Bazându-se pe studii aprofundate care analizează comportamentul, creaţiile artistice, imaginarul, ba chiar şi visele copiilor, companiile dezvoltă strategii de piaţă din ce în ce mai sofisticate pentru a-şi atinge ţinta juvenilă.
       Inca din primele zile in care intr-o familie intra un nou membru, parintii sunt nevoiti sa `sara` cu banii... si care sunt acei parinti care nu vor tot ceea ce este mai bun pentru copilul lor. Acest lucru l-au inteles si oamenii din marketing, astfel ca in majoritatea cazurilor, parintii aleg in functie de ceea ce `recomanda` reclama.
       Si copiii incep sa creasca si pretentiile cresc... traim intr-o lume in care marca e recunoscuta inca din prima zi de scoala, `eticheta` e pusa si parerea formata. Noi cei de azi si noile generatii care vin din urma suntem mult mai atenti la detalii la calitate, la marca. Ne imbracam copiii de la Burberry Children, Fendi, Moncler, Cocodrillo (lista poate continua), le facem petrecere de ziua lor la McDonald`s, ii inscriem la cele mai renumite scoli, ii trimitem in cele mai frumoase vacante, iar cand sunt mai mari le oferim cele mai bune marci de masini, totul pentru copiii nostrii. 
      Parintii traiesc pentru a le oferi copiilor lor tot ce e mai bun, iar specialistii de marketing profita din plin de acest lucru.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu