joi, 29 decembrie 2011

Campanii pe internet (...)


Se pare ca nu a fost in zadar! La o luna de la lansarea campaniei "Romanii sunt destepti", echipa de creatie McCann Erickson si echipa de marketing Kandia Dulce au anuntat intr-o conferinta de presa atingerea numarului de 600.000 click-uri contorizate pe site-ul www.romaniisuntdestepti.ro si schimbarea predictiilor in motoarele de cautare Google in cele 6 limbi propuse (romana, engleza, franceza, spaniola, italiana, germana), la care s-au adaugat si olandeza si belgiana la cautarea sintagmei "romanii sunt".

Rezultate partiale

In prima saptamana de campanie au fost generate 400 de postari pe blogurile romanesti. Bloggerii au reprezentat o componenta importanta a difuzarii in media si, special pentru acestia, site-ul pune la dispozitie butoane customizabile in care fiecare poate continua sintagma "romanii sunt…" si pot afisa mesajul apoi Facebook sau pe blog.

Pe 20 decembrie, counter-ul oficial de pe site a inregistrat 600.000 cautari, dar potrivit declaratiilor echipei McCann, multi dintre useri au cautat direct in Google, cautari care nu pot fi contorizate.

Site-ul, care si-a propus sa iasa din zona corporate si sa devina mai mult unul de content, a inregistrat in prima luna de activitate 150.000 de vizitatori unici care au petrecut in medie pe romaniisuntdestepti.ro peste 3 minute. Pe site au fost incarcate stiri si testimoniale ale unor persoane publice care sustin campania.

Desi are o componenta puternica de imagine, campania are si o componenta de incurajare a vanzarilor prin activari online si in-store. Online, aproximativ 30 de persoane si-au inlocuit pozele de profil cu poze cu ei si batonul de ciocolata ROM.

Desi obiectivul campaniei era sa schimbe sugestiile motorului de cautare de 1 Decembrie, iar echipa de creatie se astepta ca acest lucru sa se intample chiar mai devreme, rezultatele au aparut doar partial. Primul succes a venit din Franta, la inceputul lunii decembrie, cand Google.fr oferea ca prima sugestie "les roumains sont intelligents". Au urmat predictii favorabile pentru Italia, Spania, Google.co.uk, google.com sau chiar Google.nl.

Campania a avut reactii in media romaneasca, dar si peste hotare, acolo unde reteaua McCann a sustinut filiala din Romania si a preluat hashtag-ul oficial de pe Twitter.



Sursa: IQads











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu