luni, 13 decembrie 2010

Impactul marketingului bazat pe localizare

Un studiu realizat de Forester Research a concluzionat ca serviciile de marketing bazat pe localizare oferite de Foursquare, Gowalla, Loopt etc. sunt interesante dar inca nu pot fi folosite pe scara larga. In opinia mea acest lucru se va schimba avand in vedere aparitia serviciilor lansate de Facebook: Facebook Places si Facebook Deals.

Starbucks, GAP, Wynn Las Vegas Hotelb etc. au experimentat Foursquare de la inceputul anului 2010 oferind reduceri si bonificatii. Gigantii din retailul american utilizeaza aplicatia de marketing bazat pe localizare Shopkick, aplicatie ce ofera recompense cumparatorilor la un nivel complet nou. Shopkick este o metoda revolutionara ce recompenseaza cumparatorii si doar pentru ca au intrat in magazin fara a cumpara ceva anume. Cat timp va mai trece pana cand retailerii din Romania vor apela si ei la astfel de instrumente ale marketingului bazat pe localizare?

In ceea ce priveste impactul retelelor bazate pe localizare, consider ca in viitor oamenii de marketing vor apela mai mult la aceste servicii, datorita cresterii numarului de utilizatori de smartphone-uri. De asemenea acestia trebuie sa reuseasca sa convinga atat companiile cat si consumatorii de utilitatea lor. Un alt lucru ce nu trebuie uitat este rapiditatea cu care aceste tehnologii evolueaza. Astfel oamenii de marketing trebuie sa cunoasca tendintele acestor instrumente pentru ca intr-adevar daca acum produsele se comercializeaza in principal in spatii fizice, pe viitor lucrurile cu siguranta nu vor mai sta asa, iar spatii virtuale vor detine din ce in ce mai mult control.


Surse:

http://marketingwithnewtechnology.wordpress.com/2010/08/29/what-is-the-real-impact-of-location-based-marketing/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu