vineri, 19 noiembrie 2010

Criterii în alegerea produselor online

Adeseori mă pierd din site în site în căutarea ultimelor tendinţe vestimentare. E foarte relaxant să caut liniştită prin toate categoriile şi să revin de câte ori vreau, să pot citi descrierile produselor şi admira pozele atent şi frumos realizate şi să pot compara preţuri şi opţiuni. Desigur, nu pot renunţa la întreaga experienţă magică a cumpărăturilor offline, dar apreciez tot ceea ce înseamnă un magazin online primitor şi bine organizat.

Când vine vorba de produse handmade, mai jos găsiţi câteva lucruri pe care le consideră fondatoarea unui astfel de site handmade importante pentru a ajuta un client să se decidă asupra unei noi achiziţi:
1. Pozele. Frumoase, luminoase, descriptive, cât mai multe. Personal, sunt o victimă a pozelor bine realizate. La fel ca autoarea articolului, pot spune că dintre două produse asemănătoare, îl voi alege pe cel mai frumos fotografiat.
2. Povestea produsului. Într-adevăr povestea produsului este foarte importantă; câteva cuvinte spuse cum trebuie te pot convinge în luarea deciziei de cumpărare.
3. Preţul. Majoritatea clienţilor nu vor cumpăra cel mai scump produs, dar nici pe cel mai ieftin. Vor alege un produs cu un preţ mediu, dar asta nu înseamnă că nu sunt dispuşi să plătească mai mult dacă este un produs pe care „trebuie” să-l aibă.
4. Politica magazinului. Lipsa câtorva detalii generale despre cum şi când are loc livrarea şi plata produselor poate îndepărta clienţii din magazin.
5. Feedback. Bineînţeles acesta este foarte important, mai ales pentru un client care cumpără de la magazinul respectiv pentru prima dată.
6. Atitudinea vânzătorului. În lumea handmade-ului se întâmplă destul de des să se formeze prietenii între creator şi cumpărător. De fapt, are şi sens. De cele mai multe ori creaţiile unui artizan reflectă personalitatea lui, iar cei care iubesc aceste creaţii au deja ceva în comun cu creatorul lor. O atitudine pozitivă şi prietenoasă va avea întotdeauna de câştigat.
7. Ofertele speciale. De ce să nu recunoaştem, ne place să cumpărăm produse la ofertă! Poate este vorba de un produs pe care am pus ochii mai demult sau poate acum am prins curajul să încercăm ceva nou, dar nu vrem să simţim un prea mare impact financiar.
8. Experienţele anterioare. Sunt artizani care excelează la a-şi fideliza clienţii. Aceştia revin, de multe ori cu comenzi mai mari şi mai ample şi foarte probabil recomandă magazinul altor prieteni. Asta este cea mai bună publicitate!

Consider că Anky a surprins foarte bine criteriile de cumpărare a unui produs handmade în mediul online. Fotografiile sunt cele mai importante elemente de atragere a clienţilor; dacă ştii cum să atragi atenţia cu ajutorul lor ai garantat o mare parte din succesul vânzărilor pe internet. De asemenea, povestea din jurul produsului, precum şi preţul au o contribuţie semnificativă la luarea deciziei de cumpărare. Uşurinţa în comandarea produsului, precum şi detaliile cu privirea la plata produselor sunt elemente care trebuie să fie cât mai clare clienţilor, pentru a-i atrage pe site. În final, dacă reuşeşti să creezi o legătură cu clienţii prin intermediul paginii tale (cum se întâmplă de cele mai multe ori în domeniul produselor handmade) eşti pe drumul cel bun în creşterea vânzarilor! Personal, mă declar un client mulţumit al produselor hand-made comandate pe internet: unice, servicii post-vânzare foarte prompte şi calitate deosebită!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu