luni, 15 noiembrie 2010

Prea săraci să cumpărăm lucruri ieftine


Nu aş fi crezut că în topul produselor cumpărate online în România se află laptopuri şi telefoane mobile peste 250 de euro. Ei bine, dacă ne uităm care sunt cele mai vândute produse electronice şi electrocasnice în magazinele online, vom avea o surpriză. Printre cel mai bine vândute zece telefoane mobile, spre exemplu, pe eMAG găsim patru modele cu preţuri care depăşesc 250 de euro, printre care un iPhone 4 cu capacitate de 16 GB pe locul al patrulea şi acelaşi model, dar cu capacitate de 32 GB, pe locul al şaptelea, la preţuri de 850 de euro, respectiv 900 de euro. Destul de piperate, aş zice pentru nivelul de trai scăzut al românilor în general.
Acelaşi clasament în magazinul online PCFun.ro conţine tot patru telefoane mai scumpe de 250 de euro, dintre care pe locul al treilea un model HTC care costă 500 de euro. Pe pagina online a lanţului de retail Domo, în top 5 al vânzărilor se află un Nokia N97 la preţul de 600 de euro...Mda, mobilul rămâne în continuare un simbol al statutului social pentru marea parte a populaţiei active, fiind nu doar cel mai vizibil, dar şi cel mai ieftin obiect care poate fi afişat în societate, prin comparaţie cu o maşină sau locuinţă.
Rezultatul este acelaşi şi în cazul laptopurilor sau al televizoarelor şi al monitoarelor cu ecran plat, iar o căutare mai amănunţită va dezvălui probabil şi în cazul altor categorii de produse. Oare a trecut criza? Sincer, nu cred! Este vorba doar despre o reorientare a populaţiei spre un canal mult mai simplu şi comod de a face cumpărături. Cu toate acestea, bonul de cumpărături al unui român este de aproximativ 45 de euro, în timp ce în alte ţări din Europa Centrală şi de Est vorbim de aproape 200 de euro", apreciază Iulian Stanciu, omul de afaceri de la conducerea eMAG.
Întregul context economic din ultimii doi ani a împins consumatorii să devină mai cumpătaţi şi să se gândească de două ori înainte să facă o achiziţie. Oamenii au ajuns să cumpere mai puţin şi chiar să amâne anumite cumpărături, mai ales din IT, piaţă care a coborât de la vânzări trimestriale de peste 200 de milioane de euro la numai 69 de milioane de euro în al doilea trimestru din 2010, potrivit Gfk. Cei ce totuşi au făcut achiziţii au fost dispuşi să cheltuiască poate mai mult în virtutea lucrului care atunci când are un preţ mai ridicat este în multe cazuri şi mai bun ori mai durabil.
Segmentul de piaţă online vizat cuprinde cam 16 milioane de consumatori, dintre care însă doar câteva sute de mii intră lunar într-un magazin de electronice, electrocasnice şi IT şi doar câteva zeci de mii ajung să şi cumpere cel puţin un produs, apreciază Olteanu pe baza calculelor proprii cu privire la Flanco, unde dintre cei aproximativ 350.000 de oameni care vin în magazinele companiei, cam 55.000 fac o achiziţie care ajunge în medie la 150 de euro. Aşadar, piaţa online are resurse uriaşe în rândul consumatorilor români online, încă mult prea timizi...
Eu ma număr printre acei consumatori care au achiziţionat un produs de peste 400 de euro de pe Internet (laptop) şi pot spune că am fost mulţumită de procedura site-ului respectiv (pcfun, dacă nu mă înşel), asistenţa oferită, timpul de livrare şi, în final, (şi cel mai important de altfel) calitatea produsului comandat corespunde întocmai!

Surse:
http://www.businessmagazin.ro/business-hi-tech/it/sunt-romanii-prea-saraci-sa-si-cumpere-ieftin-7711979
http://www.zf.ro/business-hi-tech/tendintele-din-magazinele-online-telefoanele-si-laptopurile-scumpe-domina-topul-celor-mai-vandute-produse-7714724
www.emag.ro
www.pcfun.ro
www.domo.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu