miercuri, 17 noiembrie 2010

Ce fac reţelele de socializare în timpul liber?

  Ultimii ani au dus la o ascensiune considerabilă a publicității online față de cea clasică (televiziune, radio, presă scrisă etc.). Ca și procent de realizare este încă mult sub publicitatea tv spre exemplu, dar ascensiunea ei este mult mai vizibilă, iar oportunitățile pe care le oferă sunt mult mai tentante.

      În materie de publicitate online, în ultima perioadă atenția foarte multor advertiseri a fost captată de rețelele de socializare. Pentru a confirma acest fapt se poate spune aici că 90% dintre advertiserii americani folosesc în prezent platforme de socializare pentru a se promova, cele mai populare site-uri sociale folosite fiind Twitter, LinkedIn, Facebook, dar şi blogurile.

                                                                                       Facebook-ul și publicitatea
Rețeaua socială Facebook a devenit unul dintre subiectele fierbinți printre marketeri și oamenii de comunicare în acest an. Astfel, la întrebări precum: Cât de justificata este această ascensiune? Reprezinta publicitatea pe Facebook o investiție justificată sau doar un cost “trendy”? se încearcă în permanență găsirea celui mai bun răspuns. 
Facebook-ul a devenit un trend la nivel internațional, iar foarte multe companii au văzut în acest fapt o oportunitate pentru a-și dezvolta noi campanii publicitare și totodată un nou mijloc de a ajunge la consumatori. Crearea unei campanii publicitare pe Facebook se poate dovedi a fi un real succes dacă se realizează strategic și este orientată către publicul țintă. 

Publicitatea pe Facebook permite firmelor să definească în mod clar audienţa către care se îndreaptă mesajul publicitar, fie prin reşedinţă, vârstă sau interese. Deasemenea când se realizează publicitatea pe Facebook, prin postarea unui anunţ de pe partea laterală a paginii spre exemplu, se poate transmite traficul și către o altă aplicaţie, o pagină de Facebook sau chiar propriul site al companiei.

Însă pentru atingerea rezultatelor dorite, aceste campanii realizate pe siteurile rețelelor de socializare trebuie să atragă atenția. Mesajele trebuie să fie scurte, iar conținutul să impresioneze audiența pentru a-i trezi interesul. 

Concluzia este că rețelele de socializare au început să câștige sume considerabile din publicitate. În anul 2010 s-a câștigat aproximativ 3,3 miliarde dolari, iar pentru anul 2011 se preconizează o creștere a veniturilor cu 29,1%. Popularitatea acestor rețele crește de la o zi la alta, iar companiile devin tot mai interesate de acestă formă de promovare. Inevitabil apar și neajunsuri, fiecare formă de publicitate având propriile avantaje și dezavantaje, însă conform ultimelor studii investițiile în publicitatea realizată prin intermediul rețelelor de socializare par a avea un raport preț-eficiență destul de bun.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu